هشتگ یکی از مهمترین و کارآمدترین بخشهای توییتر میباشد. برخلاف بسیاری از شبکههای اجتماعی که هشتگ صرفا برای جستجو انجام میشود در توییتر کاربرد مهمتر دیگری نیز دارد.
اگر در توییتر دسکتاپ لاگین کنید در سایدبار کناری تایملاین بخشی با عنوان موضوعات داغ (در ترجمه فارسی) یا Trends مشاهده خواهید کرد.هنگامی که افراد زیادی به صورت همزمان در خصوص یک موضوع صحبت کنند و در توییتهایشان از یک هشتگ مشخص استفاده کنند، موضوع و هشتگ مورد استفاده اصلاحا ،ترند خواهد شد. موضوعات ترند توییتر به سرعت مورد توجه رسانههای معتبر دنیا قرار میگیرند. یک موضوع میتواند بصورت تصادفی و بر اثر یک اتفاق و یا به صورت برنامهریزی شده توسط یک اقدام جمعی که در توییتر فارسی اصلاحا طوفان توییتری نامیده میشود ایجاد شوند.
شما میتوانید ترندها را به تفکیک منطقه یا موضوعات مورد نظر خود فیلتر کنید تا فقط موضوعات داغ مورد نظر خود را ببینید و از آنها مطلع شوید.
یکی از موضوعاتی که بسیار در ردیف ترندهای توییتر قرار میگیرد هنگام ارائه محصولات جدید کمپانی اپل میباشد. با توجه به حجم توییتی که کاربران به صورت همزمان در خصوص این رویداد میکنند، به سرعت این موضوع ترند میشود و در ردیف اول ترندهای جهانی قرار میگیرد.
یکی از مهمترین مواردی که در ترند شدن یک هشتگ تاثیرگذار است تعداد ریتوییتهای یک توییت حاوی هشتگ مذکور است. هرچقدر یک توییت حاوی هشتگ تعداد بیشتری ریتوییت شود، امکان ترند شدن آن بیشتر میشود.
در سال گذشته چندینبار اولین ترند جهانی توسط کاربران ایرانی توییتر تعیین شده است که عموما محتوای سیاسی و انتقادی داشته است.
با در نظر گرفتن توجهی که رسانههای مختلف دنیا به توییتر نشان میدهند و حجم مخاطبی که این شبکه در خود جای داده است، طبیعتا محل مناسبی برای معرفی برند و دیجیتال مارکتینگ است. در ادامه سه مورد از اقدامات دیجیتال مارکتینگ برندهای مطرح را در توییتر عنوان خواهیم کرد.
دیدگاهتان را بنویسید