– ترافیک تبلیغات ادوردز از نرخ تبدیل کمی برخوردار است
این موضوع تا حدودی درست به نظر می‌رسد زیرا کسب و کارهای بسیاری از تبلیغات گوگل استفاده کرده‌اند، اما نتایجی که انتظار داشتند را به دست نیاوردند. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی با هدف فروش بیشتر، اقدام به تبلیغ در گوگل ادوردز می‌کنند. برای آنها تنها نمایش یا کلیک کاربران بر روی لینک سایت کفایت نمی‌کند، بلکه باید بخش قابل توجهی از آنها از مخاطب به خریدار تبدیل شوند تا نرخ بازگشت سرمایه افزایش یابد. بر اساس تجربه دلایل بسیاری را می‌توان برای این مشکل یافت، اما به خاطر داشته باشید که مدیریت صحیح حساب کاربری، تاثیر زیادی در بهبود نرخ تبدیل دارد و می‌تواند جستجوهای شما را به یک ماشین تولید مشتری تبدیل کند.

گاهی اوقات، با نگاهی به حساب کاربری برخی آگهی‌دهندگان با چیزی شبیه به فاجعه مواجه می‌شویم! زیرا برخی از تازه‌کاران تبلیغات گوگل ادوردز، کلمات کلیدی‌ای را هدف قرار می‌دهند که یا بیش از حد وسیع هستند (و ارتباط موضوعی با محتوای وب‌سایت ندارند) یا از امتیاز کیفی پایینی برخوردارند. آنها اغلب از کلمات کلیدی منفی برای مسدود کردن جستجوهای نامناسب استفاده نمی‌کنند و تبلیغات آنها با کلیک‌های نامربوط هدر می‌رود. در نتیجه، کاهش نرخ تبدیل و افت نرخ بازگشت سرمایه در چنین شرایطی، چندان عجیب نیست!

– افزایش هزینه تبلیغات گوگل، موجب رشد میانگین CPL می شود
یک ادعای منطقی که همواره صحیح نیست! اگرچه در نگاه اول، افزایش هزینه تبلیغات موجب بالا رفتن CPL (Cost Per Lead) می شود، اما می توانید کلمات کلیدی‌ای انتخاب کنید که از هزینه ای کمتر از میانگین CPL شما برخوردارند. برای مثال، اگر در کسب و کار خود برای هر سرنخ فروش، به طور میانگین ۱۰ هزار تومان هزینه می کنید می توانید یک کلمه کلیدی مناسب و ارزان با بهای ۵ هزار تومان برای هر Lead انتخاب کنید. در نتیجه، با کمی افزایش بودجه برای نمایش بیشتر آن (در صورت نیاز به تبلیغ بیشتر)، هم از ترافیک بالاتری برخوردار می‌شوید و هم تا میانگین CPL خود همچنان فاصله دارید. درست است که این ترافیک با هزینه بیشتری همراه بوده، اما اغلب اوقات بیش از افزایش هزینه تبلیغات بر CPL اثر می گذارد و موجب کاهش نرخ میانگین آن می شود.

کلمات کليدي : ، ، ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *