هشتگ اساس ساز و کار جستجو در بسیاری از شبکه‌های کاربر محور از جمله اینستاگرام است.

آیا می دانید هشتگ چیست و چه کاربردی دارد؟

نماد پیش وندی که قرار است درباره ی آن صحبت کنیم هشتگ نام دارد که این نماد از تگ های ابرداده به حساب می آید . کم و بیش در مورد هشتگ آشنایی دارید و در رسانه های مختلف درباره ی آن مطالبی را مشاهده کرده اید. نوشته های کم و کوتاه در وبلاگ های موجود در انواع شبکه های اجتماعی مثل : فیس بوک و Twitter یا +Google نیز با کمک یک و یا چند کلمه ی وابسته ممکن است که تگ شوند .
از ابزاری همانند هشتگ می توانید برای گروه بندی کردن این گونه از پیام های وابسته به هم استفاده نمایید، به این ترتیب افراد می توانند هشتگ های مورد نظر را جستجو کرده و از طریق آن ها به پیام های مربوطه در متن دسترسی پیدا کنند .
می توان گفت که هشتگ برای بار نخست در شبکه ی IRC جهت برچسب گذاشتن موضوع و گروه ها استفاده شد و همین طور از آن برای گذاشتن علائم در پیغام شخصی به گروهی مشخص و خاص و یا گذاشتن علامت در پیغام های فردی مربوط به یک کانال مشخص به کار گرفته می شود و قابل استفاده است . هشتگ ها در اینستاگرام به این صورت هستند :
#وبـرمز #هاستینگ
# (هشتگ) یک علامت تازه به حساب نمی آید و به آن علامت Sign Number می گویند . در شبکه های اجتماعی مختلف می توان از هشتگ قبل از جمله ها یا در وسط و یا پایان جمله و چسبیده به کلمه ای خاص بهره گرفت ولی آن را نمی توان برای تعداد افزون تر از یک کلمه استفاده کرد . پس اگر شما بخواهید برای بیش از چند کلمه و یا یک جمله هشتگ را به کار ببرید باید تمامی آن کلمه ها را از طریق راهی به هم متصل نمایید .
برای این کار معموال از علامتی مانند Underline یا شیفت یا منها استفاده شده و از طریق آن کلمه ها را به یکدیگر متصل می کنند و یک جمله را هشتگ می کنند . اگر در متون تولید شده ی خود از هشتگ ها استفاده نمایید این کار سبب می شود که مطالب به وسیله ی کاربر ها بهتر و ساده تر جستجو شوند و پیدا شوند . در حقیقت هشتگ همانند تگ عمل می کند.
هشتگ اینستاگرام یک شاخص قوی برای سرگرم کردن بازدیدکنندگان شماست . هشتگ بعنوان کلیدواژه هایی عمل می کند که برای مردم روش پیدا کردن عکس ها را از طریق یک جستجوی ساده فراهم می آورد. هشتگ ها بخصوص زمانی مفید اند که شما سعی می کنید تا برند خود را بعنوان یک مدیر معرفی و فالورهای بیشتری جذب کنید. هشتگ هایی را برای برند و حرفه خود بکار ببرید که منحصر به فردند و هشتگ هایی که دارای کلیدواژه های معروف هستند.
هشتگ ابزاری کلیدی برای سازمان دهی عکس های شما است. این بخش از برنامه می تواند به کاربران کمک کند عکس های خود را راحت تر بر اساس موضوعات پیدا کنند. بعد از اضافه کردن هشتگ در بخش توضیحات می بینید که چقدر تعامل کاربران بالاتر می رود. هشتگ امکانی همانند سیستم Tagging در امر سئو و طراحی سایت است .

کلمات کليدي : ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *