آمار لینکدین نشان می‌دهد که این شبکه‌ی اجتماعی بستر بسیار مناسبی برای فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.

لینکدین امکانات زیادی را برای درج و ویرایش رزومه تحصیلی و کاری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. افراد با تکمیل روزمه تحصیلی و کاری خود در لینکدین می‌توانند علاوه بر معرفی بهتر مهارت‌های شغلی و فردی‌‌شان، ارتباطات بیشتری نیز بدست آورند و افراد بیشتری با آن‌ها آشنا شوند.

در واقع لینکدین از الگوریتمی برای جستجوی کاربران استفاده می کند که افراد فعال و با پروفایل کامل‌تر را در صدر نتایج جستجوی خود قرار می‌دهد، و از این طریق شانس این افراد را برای گسترش شبکه ارتباطی خود افزایش می دهد.

به دلیل حضور گسترده شرکت‌ها و سازمان ها مختلف در آن، بازاریابی با لینکدین یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای بازاریابی و فروش (B2B) در فضای آنلاین است. همچنین از طریق این شبکه اجتماعی می‌توان با مدیران و کارکنان اصلی شرکت‌ها آشنا شده و اطلاعات خوبی در مورد سابقه‌کاری، پروژه‌ها و … آن‌ها بدست آورد. با اتخاذ استراتژی‌های درست می‌توان بازدهی بازاریابی با لینکدین و تبلیغات در آن را به طرز قابل توجهی افزایش داد.

آمارهای مهم برای لزوم بازاریابی با لینکدین:
در هر ثانیه دو نفر به کاربران لینکدین اضافه می شوند.
لینکدین در خاورمیانه بیش از ۱۸ میلیون کاربر دارد.
بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر ایرانی در لینکدین عضو هستند.
بیش از ۴۰٪ کاربران فعال لینکدین هر روز لینکدین‌ خود را چک می کنند.
به طور میانگین هر کاربر لینکدین ۱۷ دقیقه در ماه در لینکدین به سر می برد.
۱۸ ٪ کاربران لینکدین بین ۱۸ تا ۲۹، ۳۱٪ بین ۳۰ تا ۴۹، ۳۰٪ بین ۵۰ تا ۶۴ و ۲۱٪ بالای ۶۵ سال سن دارند.
۱۳ ٪ اعضای لینکدین از فیسبوک استفاده نمی کنند.
ارزش هر اکانت لینکدین توسط وال استریت جورنال ۸۴ دلار تخمین زده شده است.
۴۱ ٪ از کسب و کارهای B2B بازاریابی با لینکدین را مهم‌ترین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند.
۲۱ ٪ از کسب و کارهای B2C بازاریابی با لینکدین را مهم‌ترین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می دانند.
۸۱ ٪ از صاحبان کسب و کار برای رونمایی محصول خود از لینکدین استفاده می کنند.

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *