نماد سایت کلینیک مدیریت

بررسی عوامل استراتژیک شرکت MACDONALDS

مک دونالدز

بیانیه‌ی مأموریت

مأموریت برند مک‌دونالد “مکان و مسیر دلخواه مشتریانمان برای خوردن باشیم” است. عملیات جهانی ما همراستای استراتژی است که طرح و نقشه نامیده شده تا محوریت 5 اصل اولیه‌‌که شامل:

مردم، محصولات، مکان، قیمت و پیشرفت است. ما متعهدیم تا عملکردمان را بهبود بخشیده و تجربه‌های لذت بخش  مشتریانمان را افزایش دهیم.

بیانیه‌ی چشم‌انداز

 

 

 

استراتژی برند (در مک دونالدز)

 

ارزش‌ها (در مک دونالدز)

 

 

مک کافه (در مک دونالدز)

مک‌کافه نشان‌ دهنده‌ی جوی آرام برای بزرگسالان است. به مشتریان انواع گوناگونی از نوشیدنی‌های قهوه‌ی تخصصی را بهمراه مافین، شیرینی‌ها و ساندویچ‌ها پیشنهاد می‌دهد.


 

حق امتیازهای مک‌دونالدز

 

فرمول Ray Kroc برای موفقیت:  ( مک دونالدز)

مدل تجاری Ray Kroc

 

امکانات دانشگاه همبرگر (در مک دونالدز)

 

خانه‌های خیریه‌ی رونالد مک‌دونالد

 

 

 

سبز شدن (مک دونالدز)

 

 

 

تأمین‌کنندگان مسئول (مک دونالدز)

“خرید تنها از تأمین‌کنندگانی که استانداردهای ایمنی دقیق و سختگیرانه‌ی ما را پاسخ‌گو باشند ، و همچنین کسانی که تعهد ما را با مسئولیت اجتماعی و پایداری به اشتراک می‌گذارند.”

سایر برنامه ها

تبلیغات محبوب

 

 

استراتژی‌های ممکن ( در مک دونالدز)

  1. نفوذ در بازار
  2. توسعه‌ی محصولات و تنوع مرتبط
  1. توسعه‌ی محصولات و تنوع مرتبط

برنامه‌های آینده

اهداف برای سال 2007 و سه سال بعد از آن عبارتند از:

پیشنهادات

ایجاد یک منوی ارگانیک برای رضایت استقبال روبه رشد برای غذاهای سالم. این موضوع باعث افزایش فروش مک‌دونالد خواهد شد و اثر مثبتی بر تصویر عمومی آن خواهد داشت.    15،000،000 دلار

صرف هزینه‌ی بیشتر برای تحقیقات و توسعه‌ برای ایجاد محصولات و خدمات جدید و افزایش بهره‌وری و بازده عملکرد. 10،000،000 دلار

تبلیغ محصولات ارگانیک برای جوامع پیرتر.

افزایش هزینه درجهت خدمات مشتری برای کاهش چالش‌های قانونی. 5،000،000 دلار

توسعه‌ی پکیج سبز برای فروشگاه‌ها. این مسئله باعث کاهش مخارج عملیات مک‌دونالدز شده و جو بهتری را در طولانی مدت ایجاد می‌کند. 25،000،000 دلار

مجموعاً= 65،000،000 دلار

خروج از نسخه موبایل