نماد سایت کلینیک مدیریت

۱. اهداف خود را مشخص کنید

در استراتژی قدرتمند، هم هدف‌های کوتاه‌مدت در نظر گرفته می‌شوند و هم هدف‌های بلندمدت. وقتی ندانید دقیقا چه می‌خواهید، چطور می‌توانید به آن برسید؟ بدون هدف نمی‌توانید چیزی را ارزیابی و تکمیل کنید و تقریبا همه کارهایی که در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهید بی‌نتیجه خواهد بود.

هنگام تعیین هدف برای شبکه‌های اجتماعی، به این نکات توجه داشته باشید:

۲. مخاطبانتان را بشناسید

ارتباط با کاربران و تعامل در شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. مردم از برندهایی که تنها هدفشان سودآوری است و به مشتریانشان اهمیت نمی‌دهند، خرید نمی‌کنند. برای برقراری ارتباط اجتماعی و ایجاد تعامل با کاربران، باید آنها را بشناسید. در این صورت می‌توانید استراتژی‌ای تدوین کنید که نیازهای مخاطبان را هم برآورده کند.

شناخت خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان و توجه به آنها اعتماد مشتریان را جلب می‌کند.

برای درک بهتر مخاطبان راهکارهای مختلفی وجود دارد از جمله:

خروج از نسخه موبایل