برنامهٔ کمپین بازاریابی باید برای به حداکثر رساندن دسترسی به کمپینهای اینترنتی و پیدا کردن مشتریهای جدید مورد استفاده قرار بگیرد. سازمانهای بزرگتر از کمپینهای حفظ مشتری استفاده میکنند. پیش از آنکه کار طراحی و بهراهاندازی کمپین آغاز شود، باید هدف آن مشخص شده باشد. ازجمله مهمترین اهدافی که در کمپینها دنبال میشود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- معرفی بهتر و بیشتر برند و افزایش محبوبیت آن در میان مخاطبان؛
- معرفی محصول جدید؛
- ارائهٔ محتوا بهمنظور شروع فعالیتهای بازاریابی محتوای مرتبط با افزایش مشتریهای راغب؛
- افزایش فروش محصولات حال حاضر شرکتها؛
- کمپینهای تبلیغاتیای که هدف از آنها افزایش فروش، با پیشنهاد تخفیفهای فصلی است.
تنها پس از تعریف کردن هدف کمپین است که چگونگی استفاده از برنامه مشخص میشود و نیز این مسئله که کدام کانالهای ارتباطی بازاریابی برای محقق کردن هدف مؤثرتر خواهند بود.