نماد سایت کلینیک مدیریت

بخش ۳: بیانیه‌ی مأموریت و گزاره‌ی ارزش

این بخش پاراگرافی است که با دقت نوشته‌ شده است و موارد زیر را توضیح می‌دهد:

چشم‌اندازی استوار و طولانی‌مدت از شرکت که به پرسش‌های زیر پاسخ می‌دهد:

البته لازم نیست که همه‌ی این موارد در بیاینه‌ی مأموریت بیان شوند، اما داشتن پاسخ هر یک از این پرسش‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مهم‌ترین چیز را برای سازمان‌ مشخص کنید. برای مثال در شهر محل سکونت من یک مغازه‌ی کفش فروشی مردانه‌ی قدیمی وجود دارد. اگر صاحبان این مغازه بخواهند یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنند، من در بیانیه‌ی مأموریت‌شان می‌نویسم:

«کفاشی لکسینگتون از سال ۱۹۱۵ کفش‌های نفیس و دست‌ساز برای آقایان تولید می‌کند. چارلز لکسینگتون، مؤسس این شرکت بر این باور بود که تنها راه ایجاد تجربه‌‌ای عالی برای مشتری‌ها این است که با آنها ارتباط چشمی برقرار کنید، با دقت به حرف‌هایشان گوش بدهید و با توجه به نیاز مشتری به او پیشنهاد بدهید، نه محصولی که در قفسه‌ی فروشگاه موجود است. ما درطول صد سال گذشته و سه نسل اخیر با این ارزش‌ها زندگی کرده‌ایم و احساس کرده‌ایم که این ارزش‌ها اهمیتی فزاینده در کسب‌وکارمان دارند.»

بیانیه‌ی مأموریت با گزاره‌ی ارزش تفاوت دارد، در گزاره‌ی ارزش توضیح مختصری درباره‌ی ازرش‌هایی که شرکت فراهم می‌کند، بیان می‌شود. پِپ لایا (Peep Laja) از شرکت کانورسیشن ایکس ال (ConversionXL) می‌گوید: «گزاره‌ی ارزش حاوی دلیلی اصلی‌ است که یک مشتری بالقوه از شما خرید می‌کند.»

به بیان مختصر گزاره‌ی ارزش بیانیه‌ی روشنی است که:

گزاره‌ی ارزش شما باید اولین چیزی باشد که بازدید‌کنندگان سایت‌تان در صفحه‌ی اصلی مشاهده می‌کنند و در همه‌ی نقاط ورودی اصلی سایت‌تان نیز باید قابل رؤیت باشد.

خروج از نسخه موبایل