برایان تریسی یکی از نویسندگان کلاسیک اصول بازاریابی و فروش است و هر ساله کتب و سخنرانی های متعددی در این زمینه ارائه می کند. کتاب بازرایابی او که در سال 2014 منتشر شد یکی از منابع مهم در زمینه بازاریابی نوین میباشد. در این کتاب برایان تریسی در 21 فصل به انواع استراتژی های فروش و متقاعدسازی پرداخته و ذهن خواننده را با مثال های کاربردی به روش های خاص بازاریابی معطوف می سازد.

بخشی از این کتاب را باهم مرور میکنیم: نخستین استراتژی که در بدو ورود به بازار مورد نظر میتوانید داشته باشید این است که بدون جلب توجه و در مقیاس کوچک وارد بازار شوید و چنین وانمود کنید که بدنبال رقیب شدن برای آنها نیستید. کمپانی اپل (apple) نیز چنین استراتژی را داشته و در معرفی محصول آیفون خود از این روش استفاده کرده بدین شکل که با ارائه خدمات و کیفیت مناسب، مشتریان راضی بسیاری را تشکیل داده و در مدت کوتاهی به موفقیت عظیمی رسیده است و رقبا در چنین شرایطی دیگر نتوانسته اند به رقابت ادامه دهند.

هنگامی از موفقیت های خود صحبت کنید و سروصدای برند خود را به گوش رقبا برسانید که توانسته باشید از آنها پیشی بگیرید. اگر قبل از ثبات برند خود شروع به تبلیغات و لاف زدن کنید مانند این میماند که یک پارچه قرمز را در برابر یک گاو خشمکین تکان میدهید. برنامه ها و محصولاتی آتی خود را مخفی نگه دارید و در زمانی مناسب ارائه نمایید. ناپلئون نیز در تمام جنگ های خود از این استراتژی استفاده می کرد و دشمنان او نمیتوانستند پیش بینی درستی از قدرت و تاکتیک های او داشته باشند.

استراتژی بعدی این است که حواس رقبا را از محصولات مهم منحرف کنید. اگر رقبا بدنبال رصد کسب و کار شما هستند، حواس آنها را به محصولات کم سود و پر تعداد جلب کنید. رقبا را تشویق کنید سراغ بازارهایی بروند که کمترین سود را برای شما دارد.

در ادامه به محتوای 10 فصل اول این کتاب می پردازیم:

فصل اول: هدف کسب و کار

فصل دوم: چهار روش بازاریابی موفق

فصل سوم: سه سئوال کلیدی در بازاریابی

فصل چهارم: تحقیقات بازار و شناخت بازار

فصل پنجم: بازاریابی مشتری محور

فصل ششم: دلیل خرید مردم

فصل هفتم: تحلیل رقابتی

فصل هشتم: کسب مزیت رقابتی

فصل نهم: آمیخته بازاریابی

فصل دهم: استراتژِ های جایگاه سازی

منبع : https://tehrannlp.com/

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *