پرسونای خریدار (که گاهی به آن پرسونای بازاریابی نیز می‌گویند) نشان‌دهنده‌ی خصوصیات فرضی و کلی مشتری‌ ایده‌آل شماست. با تعیین پرسونا می‌توانید در بخش‌های بازاریابی، فروش، تولید و خدمات، مشتری ایده‌آل و مطلوب خود را بیابید و با آنها هم‌چون انسان‌های واقعی ارتباط برقرار کنید. درک عمیق و درست پرسونای خریداران برای تولید محتوا، توسعه‌ی محصولات، پیگیری فروش و هرآنچه به جذب و حفظ مشتری‌ مربوط می‌شود، ضروری است.

حال که پرسونا اهمیت بسیار زیادی برای کسب‌وکار ما دارد چطور می‌توانیم پرسونا بسازیم؟

این پرسش اهمیت بسیار دارد. خبر خوب این است که ایجاد پرسونا چندان هم دشوار نیست. تنها کافی است پرسش درست را از افراد درست بپرسید و اطلاعات به‌دست آمده را به شکل مناسب ارائه کنید تا افراد فعال در کسب‌وکارتان بتوانند پرسوناهایی که ایجاد کرده‌اید مثل کف دست‌شان بشناسند.

پیش از اینکه به فرایند ایجاد پرسونای خریدار وارد شویم، اجازه بدهید کمی مکث کنیم و ببینیم اگر پرسونای خریدار را به‌درستی به‌وجود آوریم چه تأثیری روی کسب‌وکار، به‌ویژه بازاریابی‌تان دارد.

 

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *