معرفی کتاب

فصل اول:

بازاریابی دارای مفهوم گسترده بوده و همان­طور که پیتر دراکر بیان می‌­کند از دیدگاه مشتریان بازاریابی دربرگیرنده همه فعالیت‌­های سازمان است. از این رو واژه­‌ی «مدیریت بازاریابی» را به آن اطلاق کرد.

مفاهیم اساسی بازاریابی که در ارتباط با یکدیگرند:

  1. نیاز
  2. خواسته
  3. تقاضا
  4. کالا
  5. مبادله
  6. معامله
  7. بازار

مدیریت بازاریابی یا مدیریت تقاضا در شکل­دهی، تأمین و انگیزش تقاضا نقش اساسی دارد.

وظایف مدیران بازاریابی: در این راستا با انواع بازاریابی مواجه می­‌شویم که عبارتند از:

  1. بازاریابی تبدیلی
  2. بازاریابی انگیزشی
  3. بازاریابی توسعه‌­ای
  4. بازاریابی مجدد
  5. بازاریابی همزمان
  6. بازاریابی محافظتی
  7. بازاریابی تضعیفی
  8. بازاریابی مقابله­‌ای

فلسفه­‌های مدیریت بازاریابی

  1. فلسفه تولید
  2. فلسفه کالا
  3. فلسفه فروش
  4. فلسفه بازاریابی
  5. فلسفه بازاریابی اجتماعی

اهداف بازاریابی: به حداکثر رساندن [1. سطح مصرف 2. رضایت مصرف­کننده 3. حق انتخاب 4. کیفیت زندگی].

منبع : http://www.bookgolden.ir

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *