ایجاد پرسونای خریداران به شما کمک میکند مشتریهایتان (و مشتریهای بالقوه) را بهتر بشناسید. بنابراین راحتتر میتوانید محتوا، پیامرسانی، توسعهی محصول و خدمات را متناسب با نیازها، رفتار و دغدغههای گروههای مختلف ارائه دهید. به بیان دیگر، شاید بدانید که خریداران هدف نیازمند چه خدماتی هستند اما دقیقا نمیدانید چه نیازها و علائقی دارند؟ خریداران ایدهآل شما بیشتر چه سابقهای دارند؟ برای اینکه بفهمید کدام خصوصیات بهترین خریداران را مشخص میکند باید جزئیات هر پرسونا را برای کسب وکارتان مشخص کنید.
میتوانید بهترین پرسونای خریدار را براساس تحقیقات بازار و دانشی که از مشتریهای واقعی (از طریق پیمایش، مصاحبه و غیره) بهدست میآورید، بسازید. بسته به نوع کسبوکارتان میتوانید یکی دو پرسونا یا ده تا بیست پرسونا داشته باشید. اما اگر تازه وارد مبحث پرسوناسازی شدهاید با تعداد کم آغاز کنید. اگر نیاز باشد در آینده میتوانید پرسوناهای بیشتری بسازید.
دیدگاهتان را بنویسید