جایگاه‌ سازی را شبیه مسیر دادن هنگام رانندگی تصور کنید. ایجاد استراتژی برند مانند کشیدن نقشه است و جایگاه سازی برند همان تعیین مقصد (هدف) است. اگر ندانید آن کسی که به او مسیر می‌دهید، کجا ایستاده و مقصدش کجاست، ارائه‌ی مسیر درست کاملا غیرممکن است. اما وقتی بدانید، می‌توانید بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد را مشخص کنید. پس بدون بحث بیشتر، بیایید به سراغ مقصد یا جایگاه‌ سازی برند برویم.

انتخاب و توسعه‌ی استراتژی جایگاه سازی برند آن‌قدرها که فکر می‌کنید دشوار نیست.

چهار سبک عمده در جایگاه‌ سازی برند وجود دارد که بیشتر شرکت‌ها در قالب یکی از آنها جای می‌گیرند. شاید شما ترکیبی از دو سبک باشید، اما بیشتر شرکت‌ها در یکی از این سبک‌ها قرار دارند.

 

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *