یکی از روش‌های تبلیغات در اینستاگرام استفاده از ربات‌هاست. ربات‌های فعال در اینستاگرام قابلیت‌های زیادی دارند، اما مانند یک شمشیر دو لبه‌ عمل می‌کنند. آنها می‌توانند به جای شما قسمتی از کارهای مهم را انجام دهند و موجب صرفه‌جویی در زمان شوند. ربات‌ها می‌توانند به صفحات مرتبط بروند و دنبال‌شوندگان آنها را دنبال کنند و برای آنها لایک و کامنت بگذارند. فعالیت این ربات‌ها را می‌توان با روش‌های گوناگونی تنظیم کرد و حتی از فعالیت آنها گزارش گرفت. شاید فکر کنید این کار اخلاقی نیست و ممکن است پرستیژ برند شما را کاهش دهد؛ تاحدی درست فکر می‌کنید. این کار در بلندمدت به برند شما صدمه می‌زند. اینکه کاربران تبلیغات شما را ببینند و به شما بپیوندند، بسیار متفاوت است از حالتی که شما را در لیست کسانی ببینند که درخواست داده‌اند (فهرست Follow Request).

اما قسمت بد داستان مانده است. توسعه‌دهندگان اینستاگرام فکر این موارد را کرده‌اند و اگر زیاد از ربات‌ها استفاده کنید اینستاگرام متوجه این موضوع می‌شود و شما را کمتر نمایش می‌دهد (Shadowban). در صورت بروز این اتفاق هشتگ های شما در نتایج اینستاگرام نمایش داده نمی‌شوند. پس در به‌کارگیری این ربات‌ها بسیار محتاط عمل کنید و اگر هم مجبور شدید با فاصله‌ی زمانی زیاد و به مدت خیلی محدود از آنها استفاده کنید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *