در جهان امروز، اطلاعات اهمیت بسیار زیادی یافتهاند؛ بهنحویکه در بسیاری موارد مزیت تجاری شرکتها و افراد به دانش و اطلاعات آنهاست. خاصیت مهم دانش و اطلاعات این است که بهراحتی و بدون کمترین هزینه و تلاشی – آنهم در جهان امروز- قابل انتشار و توزیع میان عدهی کثیری از افراد است. از طرف دیگر دستیابی به اطلاعات و دانش، کار ساده و کمهزینهای نیست. کسبوکارها زمان، انرژی و منابع مالی زیادی را صرف این میکنند که دانش فنی، اطلاعات مربوط به بازار، راهکارها و برنامههای تجاری و مواردی ازایندست را تهیه کنند؛ بنابراین صاحبان این اطلاعات نیاز دارند که از این اطلاعات محافظت نمایند و مانع از آن شوند که رقبا و یا هر کس دیگری به این اطلاعات ارزشمند دسترسی پیدا کند.