در صورتی‌که در این مرحله اعتراضی نشده باشد کارشناس پرونده‌ی شما بلامانع بودن را باز از طریق ایمیل به متقاضی ابلاغ می‌کند و اعلام می‫کند که بسته به نوع علامت مبلغی را تحت عنوان «حق‌الثبت» به صورت اینترنتی پرداخت کنید. در این مرحله است که شخص متقاضی باید حق‌الثبت را از طریق آیکن مربوطه در قسمت ثبت انواع درخواست (پرداخت حق الثبت) انتخاب و پرداخت کند . تقریبا پس از چهار یا پنج روز اداری، نامه‌ی آگهی رسمی در پرونده قرار می‫گیرد که متقاضی ثبت مانند قبل باید به سایت روزنامه رسمی مراجعه کند و برای بار دوم هزینه‌ی آگهی را بپردازد تا ظرف پنج روز علامت وی آگهی شود که به آن آگهی نوبت دوم گفته می‫شود.

پس از سپری شدن این مراحل در گام نهایی شخص باید با در دست داشتن پرینتِ نامه‌ی آگهی تقاضای ثبت که بار اول اداره‌ی ثبت به شخص ابلاغ کرده است و آگهی روزنامه نوبت اول، پرینتِ نامه‌ی آگهی رسمی، پرینتِ روزنامه رسمیِ نوبت دوم به همراه ۱۰ نمونه علامت که در یک برگه A4 ترسیم شده است به اداره‌ی ثبت علامت (طبقه دوم) قسمت بایگانی مراجعه و با تحویل و دادن رسید دریافت نسخه‌ی فیزیکی علامت ثبت شده خود را تحویل بگیرد.

اکنون‌ که مراحل ثبت علامت تجاری را شناختیم باید بدانیم که ثبت علامت تجاری تمام مراحلش غیر از دو گام (تشکیل پرونده و تحویل گواهی علامت) کاملاً به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و برای مراجعه‌ی حضوری هم، همه‌ی افراد از سراسر کشور باید به اداره‌ی مالکیت معنوی در تهران واقع در خیابان امام خمینی جنب اداره‌ی ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند. در نظر داشته باشید تمام مراحل پیگیری پرونده‌ی ثبت علامت تجاری از صفحه‌ی اداره‌ی مالکیت معنوی سمت چپ، قسمت خلاصه پرونده قابل‌پیگیری است در حفظ شماره‌ی اظهارنامه و رمز ورود خود نهایت دقت را به عمل‌آورید.

برگرفته از: chetor.com

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *