سیستم PPC یا پرداخت در ازای کلیک نیز یکی از روشهای بازاریابی دیجیتالی است که نسبت به سایر روشها درصد موفقیت بیشتری دارد.
پرداخت بر اساس کلیک (PPC) یک روش بسیار موثر و به صرفه در پرداخت هزینه تبلیغات است. در این روش شما میتوانید بنر یا متن تبلیغاتی خود را به مخاطبان اصلی خود نمایش دهید و از نمایش آنها به مخاطبان عام وغیر مرتبط خود داری کنید. این روش در افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو نیز بسیار تاثیر گذار است.
به عبارتی دیگر، پرداخت بر اساس کلیک (PPC) مانند یک حراجی بی صدا عمل میکند. آگهی دهندگان قیمتی را بر روی کلمات کلیدی که فکر می کنند کاربران برای پیدا کردن کالا و یا خدمات در موتورهای جستو تایپ می کنند، پیشنهاد می دهند. هنگامی که کاربران آن کلمات کلیدی را وارد موتورهای جستجو می کنند، بنر و یا متن تبلیغاتی برای آنها به نمایش در می آید.
از معروفترین و کارآمدترین سیستمهای PPC میتوانید به سیستم Google Adwords اشاره کرد.