مدیران بر مسائل کلیدی که به موفقیت سازمان وابسته هستند تمرکز میکنند، اما در عین حال به واکنشی که افراد به این مسائل نشان میدهند نیز توجه میکنند. این مکالمهی دو طرفه به مدیران کمک میکند تا سوءتفاهمات را شناسایی و برطرف کنند و به موانعی که شاید تا قبل از این نادیده گرفته شده بودند رسیدگی کنند.
۵. شناسایی و پاسخ دادن
این استراتژی بر نگرانیهای اعضای تیم تمرکز میکند. مدیران در این روش به نگرانیهای اعضای تیم رسیدگی میکنند و به شایعات و اطلاعاتی که درز پیدا کرده پاسخ میدهند. با اینکه در این استراتژی، تمرکز بر نگرانیهای کارمندان است، ولی مدیران نباید فراموش کنند که کارمندان در موقعیتی نیستند که بتوانند مسائل بحرانی را تشخیص بدهند.