اهمیت استفاده از این واژهها (یا معادلهای آنها) بر کسی پوشیده نیست. حتی در محیطهای غیررسمی نیز از این واژهها غافل نشوید. فرستادن پیام الکترونیکی تشکر یا ایمیل قدردانی، کاری متداول است اما یک پیغام تشکر کاغذی معجزه میکند!
۴. وسط حرف دیگران نپرید
یکی از آداب معاشرت در محیط کار این است که یاد بگیرید حرف دیگران را قطع نکنید. متأسفانه بیشتر ما طاقت نداریم صحبت دیگران را کامل بشنویم و عجله داریم نظرات خودمان را سریعتر ابراز کنیم. کنترل این میل بهویژه وقتی بحث داغ میشود، کمی دشوار است، اما باید بدانید پریدن وسط حرف دیگران اصلا درست نیست و باعث میشود بیادب جلوه کنید.
یادتان باشد که قاطع اما باادب باشید و از قطع صحبتهای دیگران و تحمیل نظراتتان بپرهیزید.
۵. مراقب ادبیات و واژگان خود باشید
این روزها ادبیات کلامی و نوشتاری کمی خودمانیتر و غیررسمیتر شده است، اما باید مواظب باشید که کلمات و جملاتتان را عاقلانه انتخاب کنید. ادبیات غیرمحترمانه و بیادبانه در هر شرایطی مردود و غیرقابلقبول است.
یادتان باشد استفاده از ادبیات کوچهبازاری در موقعیتهای رسمی اصلا درست نیست.