نماد سایت کلینیک مدیریت

عواملی که به بهبود کیفیت زندگی کاری کمک می‌کنند ( ۴. آموزش)

هم رهبران و هم کارکنان، توانایی ارزیابی شرایط و ویژگی‌های لازم برای شغل و تصمیم‌گیری درباره‌ی نیازهای آموزشی را برای افزایش کیفیت زندگی کاری دارند.

۵. استفاده از گروه‌های کانونی

گروه‌های کانونی با بحث کارامد درباره‌‌ی موارد زیر، می‌توانند بر کیفیت زندگی کاری اثرگذار باشند:

۶. ارزیابی اطلاعات به‌دست‌آمده از گروه‌های کانونی

پس از بحث بر سر موضوعات و مسائلی که گفتیم، اطلاعات گردآوری‌شده باید ارزیابی شوند تا بتوان برای تعیین مسیر و اقدامات سازمان به آنها تکیه کرد.

۷. شناسایی و پیاده‌سازی فرصت‌های پیشرفت

شناسایی فرصت‌هایی مانند ارتباطات، تشویق و پاداش‌های غیرمادی، گام مهمی است. تقویت ساختار‌های حمایتی، نظارت پیوسته‌ی نظام پاداش و تشویق و… به تعریف استراتژی ارتباطات با هدف برقراری رابطه بین مدیران و کارکنان کمک می‌کند.

۸. ساعات کاری انعطاف‌پذیر

نیروی کار متنوع امروزی، روی خوشی به ساعات کاری بدون انعطاف نشان نمی‌دهند. آنها خواهان انعطاف‌پذیری در زمان‌بندی کاری هستند تا بتوانند زندگی کاری و حرفه‌ای‌شان را همگام با یکدیگر مدیریت کنند. انعطاف‌پذیری را می‌توان به روش‌های زیر ایجاد کرد:

۹. استقلال در محیط کار

واگذاری مسئولیت، عنصری ضروری در ساختار سازمانی است. افراد تمایل دارند برای تشکیل گروه‌های کاری و برخی تصمیم‌گیری‌ها آزاد باشند. در سازمان‌های با کیفیت بالای زندگی کاری، محیط کاری مناسب ارتباطات سرراست، احترام، تشویق، اعتماد، حمایت، رفاه و خشنودی حرفه‌ای و شخصیِ کارکنان را تضمین می‌کند و در نتیجه کیفیت انجام همه‌ی کارها افزایش می‌یابد.

برگرفته از : چطور دات کام

 

خروج از نسخه موبایل