متداولترین روش برای کارمند یابیآگهی دادن است، اما از آنجا که شایستهترین افراد احتمالا شاغل هستند و افراد بامهارت و باتجربه، برای تغییر شغل کمتر به روزنامهها نگاه میکنند، آگهیهای استخدام اغلب بیفایده هستند؛ بنابراین شما باید تلاش کنید در موقعیتهایی به دنبال استعدادهای برتر باشید که بهطور معمول به استخدام افراد ربطی ندارد. برای این منظور باید آنها را در جایی جستوجو کنید که تعدادشان زیاد است. برای مثال جستوجوی افراد در انجمنهای تخصصی آنلاین یا تالارهای گفتمان به شما کمک میکند در یک جامعهی خاص اشخاص مورد نظر خود را بیابید. مثلا اگر به دنبال یک گرافیست حرفهای هستید، کلمهی «انجمن طراحان گرافیک» را جستوجو کنید. به این ترتیب شما میتوانید آگهی استخدام خود را به اطلاع عموم افراد این حرفه برسانید. علاوه بر این شما تقریبا مطمئن هستید که این افراد به کارشان علاقهمند هستند و همچنین میتوانید به یک ذهنیت کلی دربارهی فرد مورد نظرتان دست بیابید.
توصیف شغل بهصورت مکتوب یا به اشتراک گذاشتن ویدئو یا پادکست (تکنولوژی تولید و نشر محتوای صوتی در اینترنت) در یک سایت کاریابی لزوما شما را برجسته نمیکند. باید از شیوهای استفاده کنید که شما را از دیگر کارفرمایان متمایز کند و در نظر افراد زبده جذاب و خوشایند جلوه دهد. برای مثال میتوانید یک ویدئوی طنز در یوتیوب به اشتراک بگذارید که نشان بدهد کار کردن در شرکت شما تا چه اندازه مایهی مباهات است. به علاوه استفاده از رسانههای جدید به شما فرصت میدهد جویندگان کار را با سیاستهای سازمانتان آشنا کنید.