هدف هر کارفرمایی از نوشتن آگهی استخدام، یافتن مناسب‌ترین افراد و استخدام اوست، یعنی کسی که به شغل آگهی‌شده علاقه داشته باشد و بتواند آن را بهتر از هر شخص دیگری انجام دهد. ولی اگر آگهی استخدام شما، جذابیت و کشش لازم را نداشته باشد یا اطلاعاتی ناقص در آن ارائه شده باشد، به احتمال زیاد نمی‌توانید بهترین افراد را برای شغل مورد نظر پیدا کنید.

وقتی کارجوی مناسب، بر روی آگهی استخدام شما کلیک می‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد فرصت شغلی به دست بیاورد، شما یک گام به تبدیل کردن او به یک متقاضی نزدیک شده‌اید. ولی اگر آگهی استخدام شما، اطلاعات درستی به آنها ندهد یا اگر آنها را ترغیب نکند تا برای شغل موجود در آگهی درخواست بدهند، متاسفانه آنها به جای درخواست دادن برای شغل، دکمه‌ی «بازگشت» بالای مرورگر را فشار می‌دهند و از صفحه‌ی آگهی شما خارج می‌شوند.

بنابراین، آگهی استخدام باید اطلاعاتی را به کاندیداهای مورد نظر بدهد که می‌خواهند بدانند و به آن نیاز دارند. بخش عمده‌ی این اطلاعات ضروری، در بخش شرح شغل و مهارت‌ها در آگهی استخدام وجود دارد.

در بخش شرح شغل و مهارت‌ها در آگهی استخدام، باید تصویر کلیِ واضح و مختصری از آنچه موقعیت شغلی موجود در آگهی در برمی‌گیرد، ارائه شود. به این صورت، کارجوها به راحتی از مسئولیت‌ها، وظایف و مهارت‌های کلیدی لازم برای شغل مورد نظر مطلع می‌شوند. شما باید انتظارات خود را به صورت واضح و شفاف بیان کنید، تا کارجوها بهتر بتوانند تصمیم بگیرند که آیا صلاحیت آن شغل را دارند یا خیر.

 

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *