روابط خاص‌ و متمرکز

خصوصیات: افراد، کار و زندگی شخصی را از هم جدا نگه می‌دارند. در نتیجه، باور دارند که روابط تأثیر زیادی بر اهداف کاری ندارند و با اینکه روابط خوب اهمیت دارند، اما افراد بدون داشتن یک رابطه‌ی خوب می‌توانند با هم کار کنند.

استراتژی‌ها:

رک باشید و درباره‌ی اصل موضوع سخن بگویید؛
تمرکز روی اهدافِ افراد، مقدم بر تمرکز روی تقویت روابط است؛
دستورالعمل‌ها، فرایندها و پروسه‌های روشن و واضح ارائه کنید؛
اجازه دهید افراد کار و زندگی شخصی را از هم مجزا نگه دارند.

روابط گسترده

خصوصیات: افراد میان کار و زندگی شخصی‌شان، هم‌پوشانی می‌بینند. آنها باور دارند که برای رسیدن به اهداف کاری، داشتنِ روابط خوب حیاتی است و روابط آنها با دیگران، در محیط کار و بیرون از آن، یکسان است. این افراد ساعت‌های زیادی را خارج از محیط کار با همکاران و مشتریان‌شان، صرف می‌کنند.

استراتژی‌ها:

تمرکز روی ایجاد یک رابطه‌ی خوب مهم‌تر از تمرکز روی اهداف کاری است؛
درباره‌ی افرادی که با آنها کار می‌کنید و سازمان‌هایی که با آنها سروکار دارید تا جای ممکن اطلاعات کسب کنید؛
برای بحث‌های کاری در مناسبت‌های اجتماعی و در محیط کار، آماده باشید؛
سعی کنید از رد کردن دعوت به ضیافت‌های اجتماعی اجتناب کنید.

نمونه‌های بارز فرهنگ‌های خاص‌گرا: آمریکا، انگلستان، سوئیس، آلمان، کشورهای اسکاندیناوی، هلند و نمونه‌های بارز فرهنگ‌های عام‌گرا آرژانتین، اسپانیا، روسیه، هند و چین هستند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *