پس از آنکه کارجو در مورد فرصت شغلی شما هیجان‌زده شد، باید بداند که آیا شایستگی و صلاحیت پر کردن فرم درخواست برای آن شغل را دارد یا خیر. در اینجا نیز از نقطه‌گلوله استفاده کنید تا کارجو بتواند به سرعت، به موارد گفته شده نگاهی بیندازد و صلاحیت خود را ارزیابی نماید.

در ابتدا «مهارت‌های مورد نیاز» برای شغل را بیان کنید. اینها شامل مهارت‌ها، دستاوردهای آموزشی و تجربیاتی است که برای انجام شغل مورد نظر، کاملا ضروری است. فهرست را با «مهارت‌های ترجیحی» تمام کنید. این مهارت‌ها، ویژگی‌هایی هستند که برخورداری از آنها اجباری نیست، ولی موجب می‌شوند تا فرد، کاندیدایی ایده‌آل باشد. مهارت‌های ترجیحی می‌تواند مواردی مانند آموزش یا تجربیات اضافه، داشتن سابقه در صنعتی خاص یا آشنایی و تواناییِ کار با نرم‌افزاری خاص باشد.
مثال:

نادرست: مدرک کارشناسی در حوزه‌ای مناسب برای حوزه‌ی شغلی مربوطه، و پنج (۵) سال تجربه‌ی اجرایی مرتبط، شامل سه (۳) سال تجربه‌ی سرپرستی و نظارت؛ یا نه (۹) سال تجربه‌ی اجرایی مرتبط، شامل سه (۳) سال تجربه‌ی سرپرستی و نظارت؛ یا ترکیب معادلی از تحصیلات و/یا تجربه، که شامل دانش، مهارت‌ها و توانایی‌های برابر و قابل مقایسه‌ای با موارد بالا باشد.

درست:

مدرک کارشناسی مرتبط، یا ترکیب معادلی از تحصیلات و تجربه
۵ سال تجربه‌ی اجرائی مرتبط
۳ سال تجربه‌ی سرپرستی و نظارت
تواناییِ سازگاری با محیطِ در حال تغییر و رسیدگی به اولویت‌های متعدد
نگارش و مهارت‌های تحلیلیِ عالی
تجربه‌ی کار با Hubspot و گوگل آنالتیکز، امتیاز محسوب می‌شود.

سهیم بودن در ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی

در زمان انتخاب کاندیدای مناسب برای موقعیت شغلی مورد نظر، علاوه بر تحصیلات و تجربه، سازگاری فرهنگی نیز بسیار مهم است. از این بخش برای تاکید بر رسالت، چشم‌انداز و ارزش‌های شرکت استفاده کنید تا کاندیداها بتوانند در مورد اینکه شرکت شما به دنبال چه اهدافی است، دید و نگرشی کلی پیدا کنند. ویژگی‌های فرهنگ و محیط کاری شرکت خود را نیز بیان کنید. با این کار تصویری کلی از کمّ و کیفِ کار کردن در شرکت خود ترسیم می‌کنید. در پایان، فهرستی از تمام صفات شخصیتیِ مشترک، در میان موفق‌ترین اعضای تیم خود را بیان کنید.

مثال:

در شرکت ABC، ما از متخصصان بازاریابی برند، برای کمک به شرکت‌ها در سراسر ایالات متحده استفاده می‌کنیم تا بتوانند برند خود را ایجاد کرده و ترویج نمایند. وقتی از ساختمان‌های اداریِ پرجنب‌و‌جوش ما در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن دیدن می‌کنید، با تیمی پرتحرک، کارآمد و تحلیل‌گر مواجه می‌شوید که به دنبال راه‌حل‌هایی راهبردی برای مشتریان ما هستند.

اعضای تیم ما برای رشد، نوآوری و همکاری، بسیار مشتاقند. ما به طور مداوم برای بهبود و بهتر کردن خود تلاش می‌کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری را به مشتریان‌مان ارائه دهیم. اگر شما نیز به دنبال رشد و ترقی هستید و در شرایطی پرفشار پیشرفت می‌کنید، احتمالا گزینه‌ی بسیار مناسبی برای تیم ما خواهید بود.

با شرح موثر شغل مورد نظر و مهارت‌های مورد نیاز آن، آگهی استخدام شما به وضوح، انتظارات موجود برای شغل مورد نظر را به کارجویان منتقل می‌کند. در مقابل، کاندیداهای مناسب برای موقعیت شغلی آگهی شده، بیشتر درگیر و علاقه‌مند به شغل شما می‌شوند. این در نهایت موجب افزایش کیفیت پاسخ‌ها به آگهی شما شده و به همان اندازه کمک می‌کند تا به یافتن کاندیدای ایده‌آلی که به دنبالش هستید، نزدیک‌تر شوید.

chetor.com=منبع

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *