همانطور که از نام این استراتژی مشخص است، این روش برای محیطهای اقتصادی سالم و در حال رشد مناسب است. در این استراتژی تمام ذینفعان اعم از شرکتها، مشتریان و سرمایهگذاران به دنبال رشد بیشتر هستند و برای دست یافتن به این رشد حاضر به صرف هزینه و سرمایهگذاریاند. شرکتهای پیشگام در زمینهی فناوری نمونه خوبی برای این نوع استراتژی هستند. در محیط سالم و مناسب اقتصادی این شرکتها با نگاه به آینده، پیوسته به دنبال سرمایهگذاری بیشتر برای ایجاد فناوریهای جدید و تغییرات آتی هستند. در یک کلام این استراتژی سرمایهگذاری میگوید: «با قیمت بالا بخرید و گرانتر بفروشید.»
۴. تجزیهوتحلیل فنی
این استراتژی در نقطهی مقابل تجزیهوتحلیل بنیادی است. در این روش سرمایهگذاران از الگوهای قیمتی اخیر و روندهای جاری بازار برای پیشبینی الگوها و روندهای آتی استفاده میکنند. به عبارت دیگر، الگوها و روندها براساس شاخصهای معین و تعریفشدهای تحرکات آتی بازار را پیشبینی میکنند. در حقیقت برخلاف تجزیهوتحلیل بنیادی، تصمیمگیری بر اساس محیط و شرایط را ممکن میکند. در این استراتژی روشهای تعریفشده از قبل و شاخصهای قطعی، الگوی بعدی بازار را پیشبینی میکنند. یعنی با روشی آماری و ریاضیاتی از اطلاعات گذشته روبهرو هستیم که از آن برای تجزیه و تحلیل اطلاعات فنی مانند بالاترین و پایینترین قیمت و … در یک دورهی زمانی معین استفاده میکنیم.
دیدگاهتان را بنویسید