در ادامه، به دلایلی اشاره خواهد شد که چرا آموزش مالی بهترین سرمایه‌گذاری است و می‌تواند تصمیمی سودآور باشد.

آیا از دست مشاوران سرمایه‌گذاری با توصیه‌های متناقض‌شان خسته نشده‌اید؟

متخصصی می‌گوید سرمایه‌گذاری‌های متنوع انجام دهید تا ریسک خود را کاهش دهید. متخصص دیگری می‌گوید این تصمیمی اشتباه است که شما را در سطح متوسط نگه می‌دارد.

متخصصی می‌گوید اول بدهی‌های خود را تسویه کنید و دیگری می‌گوید از بدهی‌ها برای ایجاد ثروت بهره ببرید. یک متخصص می‌گوید بازار سهام کلید به‌دست آوردن ثروت است و دیگری می‌گوید که اغلب میلیونرها از بازار املاک می‌آیند.

چطور می‌توان نحوه‌ی درست سرمایه‌گذاری را یاد گرفت؛ وقتی خود کارشناس‌ها هم با یکدیگر توافق ندارند؟

هر کارشناسی طوری صحبت می‌کند که انگار فقط یک راه برای رسیدن به موفقیت وجود دارد؛ هر چند آنها هر کدام پیشنهادهای متفاوت و حتی متناقض ارائه می‌کنند.

کارشناسان واقعی این موضوع را می‌دانند و به شما توصیه‌های ساده و خیلی آسانی نمی‌کنند. حتی توصیه‌هایی مثل خرید سهام و نگهداری آن برای مدتی طولانی خیلی پیچیده است و نمی‌توان به‌آسانی آن را توضیح داد.

واقعیت این است که شما هر بار توصیه‌ی سرمایه‌گذاری می‌شنوید، باید بدانید که هر نوع سرمایه‌گذاری یک جنبه مثبت و یک جنبه منفی دارد و این موضوع به موقعیت سرمایه‌گذاری بستگی دارد. گاهی‌اوقات خوب است که خود را بدهکار کنیم تا یک سرمایه‌گذاری خوب انجام بدهیم، ولی گاهی‌اوقات باید بدهی‌های موجود را تسویه کنیم. موقعیت‌هایی وجود دارند که نگه داشتن طولانی یک سهام هیچ منطقی ندارد و باید ریسک کنید.

آموزش راهی است برای آشنایی با نادانی‌های خودمان.

وین دایر

یکی از دلایل یادگیری مسائل مالی این است که درک درستی از مشکلات و نقاط تاریک انواع سرمایه‌گذاری ها داشته باشیم. در غیر این صورت چطور می‌توانید از این اطلاعات برای گرفتن تصمیمات سودآور سرمایه‌گذاری بهره‌برداری کنید. باید بدانید که یک سرمایه‌گذاری چه موقع مناسب است و چه موقع باید دست رد به یک سرمایه‌گذاری بزنید. در غیر این صورت به‌دردسر می‌افتید.

آیا می‌دانید چه زمانی مناسب است بدهکار باشید و چه زمانی مناسب است تا بدهی خود را پرداخت کنید؟

چنین سوال‌هایی می‌توانند آینده مالی شما را تغییر دهند. یادگیری فرضیه‌ها و دلایلی که پشت سرمایه‌گذاری‌ها وجود دارد، یکی از دلایل مهم برای آموزش مالی است.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *