خیلی از سرمایه‌گذاران هستند که بدون تجربه‌ی کافی وارد بازار بورس و سرمایه‌گذاری می‌شوند و متأسفانه متحمل 9شکست‌هایی می‌شوند که حتی دلیل آن را به‌خوبی نمی‌دانند.

به عنوان نمونه‌ای از این ناکامی‌ها، شخصی را در نظر بگیرید که سرمایه‌گذاری را با ۳۰ درصد از ثروت و سرمایه‌ی خود در بازار شروع کرده است، همه چیز به خوبی پیش می‌رود و شاخص بورس این سهام به‌شدت رو به رشد است. بعد از گذشت مدتی، درحالی‌ که همه چیز کاملا خوب پیش می‌رود، اتفاقی غیرمنتظره باعث می‌شود تا این سهام و سرمایه‌گذاری با افت شدید و غیرقابل‌باوری رو‌به‌رو شود.

شخص مذبور سریعا دست به اقدام می‌زند و سهم خود را با مبلغی بالاتر از قیمت خرید به فروش می‌رساند. روند رو به افول این سهام در بازار همچنان پیش می‌رود و سرمایه‌گذار اسبق ما از اینکه زود از مهلکه جسته است، احساس خوشحالی می‌کند. اما این خوشحالی دوام چندانی نمی‌آورد. زیرا پس از گذشت زمانی اندک، قیمت آن سهام به‌شدت دستخوش تغییرات مثبت می‌شود و ارزش آن به ۵ برابرِ قیمت خرید افزایش می‌یابد.

دیدید که حرکت عجولانه‌ در سرمایه‌گذاری و بی‌تجربگی‌ این فرد، کار به دستش داد و باعث شد تا فرصت بزرگ پیروزی و ثروتمند شدن را از دست بدهد. او همچنان در آپارتمانی معمولی زندگی می‌کند و با خود می‌اندیشد که برای موفق شدن باید چه می‌کرد؟

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *