نماد سایت کلینیک مدیریت

استراتژی های پیش روی مک دونالدز

اکنون که در سال 2017 میلادی هستیم شرکت مک دونالدز با چالش های بسیاری مواجه است ،  شرکت SUBWAY در حال تصاحب سهم بازار این شرکت است به طوریکه SUBWAY از لحاظ تعداد شعب ، با بیش از 44هزار شعبه ، شرکت مک دونالدز (حدود 37 هزار شعبه ) راپشت سر گذاشته است.

با این حال همچنان ارزش برند مک دونالد ، در میان رستوران های فست فود زنجیره ای دنیا ، در رتبه نخست قرار دارد.

ما در این مطلب قصد داریم مروری بر چگونگی تنظیم ماتریس های SWOT و QSPM و طریقه برگزیدن استراتژی های این شرکت در سال 2007 داشته باشیم. در پایان این مطلب مشاهده خواهید نمود که این شرکت نهایتا چگونه استراتژی ایجاد منوی ارگانیک (توسعه محصول و ایجاد تنوع همگون) را بر می‌گزیند.

 

مک دونالدز

 

ترجمه: حنانه قهستانی

 

بیانیه‌ی مأموریت

مأموریت برند مک‌دونالد “مکان و مسیر دلخواه مشتریانمان برای خوردن باشیم” است.

با محوریت 5 اصل اولیه‌‌که شامل:

مردم، محصولات، مکان، قیمت و پیشرفت. ما متعهدیم تا عملکردمان را بهبود بخشیده و تجربه‌های لذت بخش  مشتریانمان را افزایش دهیم.

 

بیانیه‌ی چشم‌انداز

 

گزارش مسئولیت سازمانی مک‌دونالد در سال 2008

 


 


 

 

 


 

حق امتیازهای مک‌دونالدز

 

 

 

 

مجموعه رستوران های مک دونالدز در سال 1940 تاسیس شد ، اما عملا بعد از اینکه ری کراک در سال 1954 به آن پیوست ، روند رو به رشد خود را طی کرد و تا به امروز نیز بعد از حدود 80 سال از تاسیس آن را حفظ کرده است و در 119 کشور بیش از 35 هزار شعبه دارد.

فرمول Ray Kroc برای موفقیت:  ( مک دونالدز)

 

 

 

مدل تجاری Ray Kroc

وفقیت مک‌دونالدز نقش دارند.

 

 

دانشگاه همبرگر مک دونالدز

 

امکانات دانشگاه همبرگر (در مک دونالدز)

 

 

خانه‌های خیریه‌ی رونالد مک‌دونالد

 

 

 

سبز شدن (مک دونالدز)

 

 

 

 

تبلیغات محبوب

 

 

 

 

 

 

 

 

استراتژی‌های ممکن ( در مک دونالدز)

  1. نفوذ در بازار
  2. توسعه‌ی محصولات و تنوع مرتبط
  1. توسعه‌ی محصولات و تنوع مرتبط

 

برنامه‌های آینده

اهداف برای سال 2007 و سه سال بعد از آن عبارتند از:

پیشنهادات

ایجاد یک منوی ارگانیک برای رضایت استقبال روبه رشد برای غذاهای سالم. این موضوع باعث افزایش فروش مک‌دونالد خواهد شد و اثر مثبتی بر تصویر عمومی آن خواهد داشت.    15،000،000 دلار

صرف هزینه‌ی بیشتر برای تحقیقات و توسعه‌ برای ایجاد محصولات و خدمات جدید و افزایش بهره‌وری و بازده عملکرد. 10،000،000 دلار

تبلیغ محصولات ارگانیک برای جوامع پیرتر.

افزایش هزینه درجهت خدمات مشتری برای کاهش چالش‌های قانونی. 5،000،000 دلار

توسعه‌ی پکیج سبز برای فروشگاه‌ها. این مسئله باعث کاهش مخارج عملیات مک‌دونالدز شده و جو بهتری را در طولانی مدت ایجاد می‌کند. 25،000،000 دلار

مجموعاً= 65،000،000 دلار

 

   

 

 

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل