اگرچه هدف اصلی از سایت فیس‌بوک فعالیت‌های تجاری و بازاریابی نبود، اما به مرور زمان و با عضویت تعداد بسیاری از افراد در این شبکه، بازاریابی‌های اینترنتی نیز به بخشی جدانشدنی از فیس‌بوک تبدیل شد.

افراد زیادی وجود دارند که در نقاط مختلف دنیا از فیس‌بوک استفاده می‌کنند . این روزها اکثر افراد یک صفحه خصوصی برای خود در فیس‌بوک دارند و در آن به تبادل اطلاعات با دوستان می‌پردازند و با افراد مختلف در ارتباط متقابل هستند. به‌وسیله‌ی فیس بوک می‌توان در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی قدمی موثر برداشت زیرا این وب‌سایت در زمینه فعالیت خود شماره یک است و بسیار هم موفق بوده است.

بازاریابی و کسب درامد فیس‌بوک به دلیل محبوبیت زیادی که آن دارد از جمله مسائلی است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت و چشم‌پوشی کرد، زیرا فیس‌بوک را هم به عنوان یک شبکه اجتماعی بسیار قوی و محبوب همگان می‌شناسند. بنابراین برای بازاریابی اینترنتی مکانی است بسیار مساعد و مناسب.

در دنیای مدرن امروزی بیشتر بیزینس‌ها و کسب و کارها، دیگر از روش های کسب درامد سنتی استفاده نمی‌کنند و از آنها فاصله گرفته‌اند و در عوض در حال روی آوردن به بازاریابی اینترنتی و تبلیغات و بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی هستند که یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی مهم و پر طرفدار افراد جامعه همین فیس‌بوک است.

شاید بتوان به جرئت گفت که این شبکه‌ی اجتماعی‌، کاربر پسندترین و بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در جهان است، با چندین میلیون مخاطب و کاربر آن هم از سرتاسر جهان که هر کس دارای صفحه‌ای شخصی برای خود بوده و از این طریق با دیگر کاربران در ارتباطی موثر بوده و با آن‌ها به تبادل اطلاعات مشغول است. به همین دلیل است که بازاریابی در فیس‌بوک و فعالیت در آن این روزها در سراسر جهان رونق بسیار زیادی داشته است.

بیشتر از ۷۰۰ میلیون کاربر در فیس‌بوک هستند که به صورت میانگین حداقل یک بار در ماه از گروه های فیس‌بوکی استفاده می‌کنند و به آن‌ها سرک می‌کشند. می‌توان گفت که عملکرد گروه‌های فیس‌بوک بسیار زیاد شبیه به تالارهای گفتگو و فروم‌ها است، اما با این حال کاربران خیلی راحت تر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

لپ‌‌کلام این که فیس‌بوک مخاطب زیادی دارد و هرجا که مخاطب زیاد باشد شرایط برای دیجیتال مارکتینگ نیز فراهم می‌شود.

کلمات کليدي : ، ، ،

admin admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *