فیسبوکدیجیتال‌مارکیتنگ به واسطه‌ی فیسبوک علاوه بر بهبود کسب‌و‌کار می‌توانید تاثیرات مثبتی بر روی سئوی وب‌سایت شما که خود یکی از پارامترهای دیجیتال‌مارکتینگ است نیز داشته باشد.

طبق گزارش MOZ، سیگنال شبکه‌های اجتماعی یکی از ۱۰ فاکتور موثر رتبه‌بندی سایت است. آن‌ها تاثیر مستقیم بر الگوریتم جستجوی گوگل ندارند اما همبستگی زیادی بین سیگنال شبکه‌های اجتماعی و سئو وجود دارد. اشتراک گذاری مطالب شما در فیس‌بوک توسط دیگران، یعنی نمایش شما شما برای مخاطبان بیشتر. دید بیشتر، به معنی کلیک بیشتر بر لینک‌هاست. نرخ کلیک بالا (click-through rate) به ‌معنی افزایش ترافیک به‌عنوان عامل مهم رنکینگ و ارتقاء سئو در فیس‌بوک است.

گزارش MOZ شامل لیستی از سیگنال شبکه‌های اجتماعی است که ارتباط مثبت با رتبه‌بندی جستجو دارند. فیسبوک (تعداد اشتراک‌ها، نظرات و لایک‌ها) در صدر جدول با بیشترین تاثیر و پس از آن اشتراک‌گذاری گوگل پلاس، تعداد اشتراک‌گذاری ها، تعداد لایک و تعداد نظرات در فیسبوک است. بازاریابی اینترنتی و سئو با فیسبوک بطور غیرمستقیم بر رنکینگ سایت شما موثر است.

ارتقاء رتبه بندی سایت و سئو با فیس بوک:

۱. سئو با فیس بوک نیازمند اشتراک‌گذاری محتوا (لینک) شما توسط کاربران دیگر است.
۲. توجه دوستان آن ها به محتوای شما (افزایش دید)
۳. کلیک بر روی لینک شما (افزایش CTR نرخ کلیک بالا)
۴. بازدید از سایت شما (افزایش ترافیک)
۵. در نهایت آن‌ها درگیر محتوای شما می شوند (کاهش Bounce Rate (نرخ پرش))

ارتقاء رتبه بندی سایت و سئو با فیس بوک توسط سه عامل نرخ کلیک، ترافیک سایت و نرخ پرش بعنوان مهمترین فاکتور های رتبه بندی سایت انجام می‌شود.

کلمات کلیدی در سئو با فیسبوک :

بهینه‌سازی محتوای سایت شما و Meta Data توسط کلمات کلیدی در سئو با فیس‌بوک رتبه شما را ارتقاء می دهد. اما استفاده از کلمات کلیدی در شبکه‌های اجتماعی چه تاثیری بر سئو شما دارد؟
هنگام جستجو برای کلمه کلیدی خاص در گوگل، نتایج رسانه های اجتماعی با وارد کردن نام آن ها نمایش داده می شوند. اما جستجو در شبکه‌های اجتماعی برای کلمه کلیدی خاص، لینک و محتوای اشتراک گذاشته شده را نمایش می دهد. افزایش دید در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به شما در جذب مخاطب با ایجاد محتوای متناسب طبق کلمه کلیدی جستجو شده کمک می‌کند. تا زمانی که محتوا برای کاربران مفید باشد، خواندن را ادامه می‌دهند یعنی زمان بیشتری در سایت شما سپری می‌کنند که در کاهش نرخ پرش موثر است.

admin admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *