هرچند که فیس‌بوک طی یکی دو سال اخیر و با رشد و گسترش اینستاگرام و مسنجرهای موبایلی درصدی از مخاطبان دائمی خودش را از دست داده است، اما همچنان باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

شاید شما هم تاکنون زیاد شنیده باشید که فیس‌بوک در حال مرگ است یا دیگر قدیمی شده یا بالاخره نوبت کنار رفتن این هم می‌رسد و بسیاری دیگر از این صحبتها . . . اما با داشتن 1.5 میلیارد کاربر فعال در طول ماه مطمئنا این شبکه به این زودی کنار نرفته و تغییرات بسیار زیادی را جهت تغییر در منحنی عمر آن شاهد خواهیم بود. به عبارتی فیس‌بوک به همین سادگی‌ها به بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا تبدیل نشده است که به همین سادگی از میان برود. حتما گردانندگان این شبکه در آینده راهکارهایی برای بازگرداندن آن به روزهای اوج خواهند داشت. از طرف دیگر تبلیغات و بازاریابی در فیس‌بوک حوزه و صنعتی بسیار متفاوت و گسترده است که به هیچ‌وجه قابل پوشش دادن در یک مطلب نبوده و هرکسی توان و شرایط اظهارنظر در مورد آن را ندارد. البته در این رابطه توسط کارشناسان مختلف این حوزه بایدها و نبایدهای بسیاری زیادی مطرح‌شده است.

ابتدا توجه شما را به اطلاعاتی ساده و اما کوتاه در رابطه با این شبکه جلب می‌کنیم:

۱. در هر ثانیه 5 پروفایل (نمایه) جدید در این شبکه ایجاد می‌شود.

۲. 30 میلیون کسب‌وکار مختلف در دنیا وجود دارند که حداقل یک صفحه برای ارتباط با مخاطبین خود در این فضا ایجاد کرده اند.

۳. 234 میلیون دلار کالا و کادو از طریق لینک‌های این شبکه در فصل دوم سال 2014 خریداری شده‌است.

۴. هر روز 1 میلیون جستجو از طریق این شبکه انجام می‌شود.

۵. 1.49 میلیارد کاربر فعال در طی هر ماه از این شبکه استفاده می‌کنند.

کلمات کليدي : ، ، ،

admin admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *