ساختن برندی قدرتمند یکی از عوامل انکارنشدنی برای موفقیت در دنیای کسب‌وکار امروزی است. همچنین ایجاد تمایز برای یک برند، کاری است که باید برای ساختن برند قدرتمند و محبوب انجام شود. تمایز برند ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید برندتان را از سایر رقبا جدا کنید. برای انجام این کار می‌توانید جنبه‌های برتر برندتان را به‌گونه‌ای به‌کار بگیرید که باعث چند برابرشدن منافع مشتری‌ها شود.

در ادبیات برند‌سازی، تمایز می‌تواند به هر ترکیبی از موارد زیر مربوط شود. این موارد می‌تواند شامل ویژگی‌های فیزیکی محصول یا خدمات، احساسی که برند در مشتری ایجاد می‌کند، شیوه‌ی ارائه‌ی محصول، قیمت محصول برای مثال قیمت خیلی زیاد یا خیلی ارزان، داستان برند و حتی تجربه مشتری از برند باشد.

با روش‌های بسیار زیادی، شما می‌توانید برندتان را از دیگران متمایز کنید. این مهارت به این بستگی دارد که مؤثرترین راهبردهای تمایز برند را به‌شکلی توسعه دهید و به‌کار بگیرید که روی شخصیت برند، ارزش، وعده، شیوه‌ی انجام کارها و ویژگی‌های اصلی برندتان تأثیر خوبی داشته باشد.

اگر برند شما به‌اندازه‌ی کافی شخصیت ندارد یا خیلی‌کم توسعه پیدا کرده است، ممکن است سنجش برند یا احیای مجدد آن بتواند به شما کمک کند. همچنین توسعه شخصیت و چهر‌ه برند نیز می‌تواند تأثیر خوبی روی برندتان بگذارد.

تصمیمات شما باید به‌شکلی راهبردی گرفته شوند تا به محصولات، خدمات یا اهداف خاصی در کسب‌وکار مربوط شوند که جایگاه برند شما را قوی‌تر کنند و بیشترین جذابیت را برای مشتری‌هایتان به‌همراه داشته باشد. به‌این‌ترتیب، وفاداری و بازگشت آنها افزایش‌ پیدا می‌کند و درنهایت، شما می‌توانید درآمد نهایی‌تان را به‌شکلی موفق افزایش بدهید.

chetor.com=منبع

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *