چیزی فراتر از یک محصول، خلق و ارائه کنید که زندگی مشتریان‌تان را آسان‌تر کند. مشتریان خود را بشناسید، دریابید چه چیزی مشکلات رایج زندگی آنها را رفع می‌کند و آن را تولید کنید. با انجام درست این کار، مشتریان‌تان به چیزی فراتر از محصول شما تکیه می‌کنند، و در نتیجه شما و کسب‌وکارتان تقریبا غیرقابل جایگزین خواهید بود.

۱۰. کیفیت را در اولویت قرار دهید

با داشتن بهترین محصول و بهبود پیوسته‌ی آن، مشتریان‌تان را حفظ خواهید کرد. اگر این نکته را همراه با یکی از استراتژی‌های پیشین به کار بگیرید، احتمالا کسی به گَرد شما نخواهد رسید. محصول یا خدمت شما هر چه باشد، آدم‌ها دوست دارند بهترین‌ آن را داشته باشند؛ و اگر واقعا احساس کنند که بهترین را در اختیار دارند، کمترین کاری که می‌کنند صحبت کردن درباره‌ی آن است.
طرفداران اَپل مثال بارز این نکته هستند. گزارشی در سال ۲۰۱۱ در مورد هواداران اَپل نشان داد محصولات اَپل قسمتی از مغز آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد که معمولا به مذهب واکنش نشان می‌دهد!
اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان را به پشتوانه‌ی مشتریان وفادار و سینه‌چاکان برندتان توسعه دهید، باید کاری فراتر از پاسخ به نیازهای مشتریان عمده انجام دهید. وفاداری به برند ارزان به دست نمی‌آید اما مانند هر دارایی باارزش دیگری در زندگی (یا کسب‌وکار)، ارزش تلاش کردن را دارد. مهم نیست کدام روش را انتخاب می‌کنید، فقط مطمئن شوید کاری می‌کنید که کسب‌وکارتان فراموش‌نشدنی و جایگزین کردن آن غیرممکن شود.

برگرفته از: سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *