چینش برند شما میتواند جنبهای اساسی برای ایجاد تمایز باشد. یک هویت برند بهیادماندنی که بلافاصله تشخیصدادنی باشد و مانند آن در صنعت شما وجود نداشته باشد، کمک بسیار زیادی به ایجاد تمایز برند میکند. برای مثال، شرکت جانی کاپکیک که در آمریکا پوشاک تولید میکند، تیشرتهایش را در محیطی شبیهبه قنادی میفروشد و شیوهی چیدمان لباس و بستهبندی آنها درست مانند یک قنادی است که تنور، یخچال و جعبهی کیک هم دارد.
۶. استفاده از نماد جالب
یک نماد جالب میتواند برای برند تمایز خوبی ایجاد کند؛ بهویژه اگر میخواهد کمی شوخطبعی هم داشته باشید. برای مثال شرکت بیمهی GEICO در آمریکا با استفاده از یک مارمولک بهعنوان نمادی بیارتباط با بیمه، مشتریهای بسیار زیادی جذب کرده است، زیرا مردم فکر میکنند این شرکت چیز متفاوتی دارد.