اکثر افراد رفتار دیگران را میبینند و نتیجه میگیرند که نسبت به آنها چه احساسی دارند و چه فکر میکنند. برای نمونه لباس، عامل مهمی است که تصویر دیگران را مشخص میکند. افراد بهسرعت دیگران را از روی لباسی که میپوشند و ماشینی که سوار میشوند قضاوت میکنند.
۵. نیاز به استقلال
برخی افراد، عاشق فردگرایی و ابراز وجود هستند. در برخی از فرهنگها مانند امریکا، فردگرایی بیشتر رایج است. بسیاری از محصولات برچسب «نسخهی محدود (limited edition)» دارند که حس متفاوت یا خاصبودن را منتقل میکنند و افراد برای رفع نیاز استقلال، به خرید چنین محصولاتی ترغیب میشوند. در فرهنگهایی مانند ژاپن که فردگرایی نهی میشود، تمرکز روی نیاز وابستگی و رفتارهایی است که به تقویت ارتباطات خانوادگی و فرهنگ تمرکز دارند. در بازاریابی انگیزشی باید فرهنگ بازار هدف به دقت بررسی شود تا تصمیم بگیریم این نیاز به حدی در آنها پررنگ هست که تبلیغات خود را به آن اختصاص بدهیم یا خیر؟