برنامه‌‌ریزی برای افزایش فروش اینترنتی محصولات

کار فروش اینترنتی محصولات دیگر به این سادگی نیست که وبسایتی راه بیندازید و امیدوار باشید خریداران آن را پیدا کنند. فروشندگان موفق، کسانی هستند که برای استفادهٔ همزمان از چند کانال ارتباطی برنامه دارند و حتی از ابزارهایی نظیر پست‌های شبکه‌های اجتماعی و ارسال ایمیل هم به‌منظور افزایش فروش استفاده می‌کنند.

واتسون در این باره عنوان کرد: کسانی که قصد فروش اینترنتی دارند باید این را به یاد داشته باشند که فعالیت‌های مرتبط با فروش و بازاریابی با یکدیگر ادغام شده است و دیگر نمی‌توان این دو را جدا از هم دانست. در واقع هر بار که محصولی به‌ فروش می‌رسد، امکان افزایش وفاداری به برند وجود دارد و در سوی دیگر هر فعالیت مرتبط با بازاریابی می‌تواند امکان فروش مستقیم محصولات را هم به همراه داشته باشد. به همین خاطر است که کسب اطمینان از ارتباط فعالیت‌های مرتبط با برآورده کردن درخواست‌های مشتری با پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و بازارهای اینترنتی اهمیت پیدا می‌کند.

فراموش نکنید برنامه‌ای هم برای افزایش فروش خود از طریق تبلیغات در نظر بگیرید. روش‌های مختلف تبلیغات آنلاین را به خوبی بررسی کنید. بودجه‌ای که برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید هوشمندانه خرج کنید. به عنوان مثال اگر وب‌سایت دارید، تبلیغات همسان و ریتاگتینگ محصول کمک شایانی به افزایش فروش اینترنتی محصولات شما می‌کند. اگر محصولات خود را در فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ عرضه می‌کنید می‌توانید به کمک تبلیغات همسان یا تبلیغات بنری کاربران وب را به سمت آن صفحه خاص از محصول خود هدایت کنید.

اگر در شبکه‌های اجتماعی صفحه یا کانالی برای فروش محصولات‌تان ایجاد کرده‌اید، بهتر است در همان شبکه‌ای که حضور دارید تبلیغات کنید چرا که تغییر محیط کاربر باعث کاهش بازدهی تبلیغات شما می‌شود. به عنوان مثال کاربری را در نظر بگیرید که در وبسایتی مشغول مطالعه است و با تبلیغات کلیکی شما رو به رو می‌شود و روی آن کلیک می‌کند؛ این کاربر انتظار دارد در یک وب‌سایت محصول شما را مشاهده کند و باز شدن صفحه اینستاگرام ممکن است خیلی او را خوشحال نکند!

اگر هم اپلیکیشن دارید که تبلیغات در دیگر اپلیکیشن‌های موبایل یا ارسال پوش نوتیفیکشن تبلیغاتی، از گزینه‌های خوب هستند که باید در نظر بگیرید.

در نهایت فارغ از اینکه از چه کانالی فروش‌تان را انجام می‌دهید، هر جایی که بازار هدف‌تان حضور دارد می‌تواند محل مناسبی برای تبلیغات شما باید. برای تبلیغات هدفمند، کلیدواژه‌های مربوط به محصولات‌تان را جست‌وجو کنید تا وب‌سایت‌هایی که مطالبی از این دست دارند را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر عسل می‌فروشید، می‌توانید در اولین لینکی که با جست‌وجوی عبارت «خواص عسل» در موتورهای جست‌وجو ظاهر می‌شود، تبلیغ کنید.
چگونگی روند پرداخت هزینهٔ محصولات را مد نظر داشته باشید

دریافت وجه محصولات، عامل مهمی در فروش اینترنتی محصولات است و چگونگی انجام این کار به کانال‌های ارتباطی‌ای بستگی دارد که برای فروش انتخاب کرده‌اید.

اگر بر روی وبسایت، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی یا اپلیکیشن، کار فروش محصولات را انجام می‌دهید، به روش خریدی نیاز پیدا خواهید کرد که با استفاده از آن امکان پرداخت با کارت اعتباری وجود داشته باشد. اگر برای فروش محصولات خود از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ استفاده می‌کنید، پرداخت خریدار مستقیما به وبسایت آن‌ها خواهد بود و در بازهٔ زمانی مشخص وجهی که از فروش محصولات شما حاصل شده است، به شما پرداخت می‌کنند (البته با احتساب هزینهٔ خدمات مربوط به دریافت وجه از مشتری و انتقال آن به شرکت صاحب‌ محصول).

چیزی که حائز اهمیت است، درک این مسئله است که فروش اینترنتی تنها به این معنا نیست که وب‌سایتی به‌راه بیندازیم و به فکر روش‌هایی باشیم که با استفاده از آن‌ها بتوانیم خریداران را به وب‌سایت‌مان سرازیر کنیم. تجارت الکترونیک امروزی به این معنا است که محصول خود را برای فروش معرفی کنیم و از همان روز اول، توانایی دریافت وجوه پرداختی از مشتری‌ها را در هر جایی که به آن دسترسی دارند، داشته باشیم.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *