قیمت گذاری روی محصولات یا خدمات به‌شکلی متفاوت‌تر از رقبا می‌تواند راهکاری مؤثر برای ایجاد تمایز باشد. شما می‌توانید با انتخاب قیمتی پایین، پرفروش‌ترین شرکت باشید یا مانند استارباکس که به‌منظور ارائه‌ی کیفیت بالاتر قهوه‌هایش را گران‌تر می‌فروشد یک برند ویژه با قیمت بالا باشید. درحقیقت، بسیاری از استراتژی‌های تمایز برند می‌توانند به شما برای تغییر کمک کنند و به‌عنوان یک برند ویژه شناخته شوید.

۲. یافتن جایگاه ویژه

محصولات یا خدماتی که با توجه به یک نیاز ویژه‌ و خاص (و عمدتا محدود) به وجود آمده‌اند، می‌توانند باعث تمایز برند شوند؛ از این رو بازاریابی‌ای که برای آنها انجام می‌شود باید این جایگاه ویژه را بازتاب دهد. یک مثال بسیار خوب شرکت GoPro است که دوربین‌های ویدئویی قابل‌نصب روی بدن را تولید و به ورز‌شکارن عرضه می‌کند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *