برای برخی افراد همین قدم اوّل، سخت‌ترین گام است و معمولا دردسرهای زیادی را به همراه دارد. انتخاب محصولِ درست برای فروش، می‌تواند تأثیر زیادی در موفقیت یا ناکامی فروشگاه آنلاین شما داشته باشد. البته نکته‌ی مهم این است که با وجودِ تنوع بسیار زیاد محصولات موجود در بازار، باز هم بهترین را انتخاب کنید.

موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا در بازار آشفته‌ی کالاهای جورواجور، انتخاب بهتری داشته باشید:‌

قیمت

محصولی که انتخاب کرده‌اید چقدر هزینه دارد؟ اگر محصولی ارزان و با سود اندک را انتخاب کنید، نرخ بازگشت سرمایه‌ پایین خواهد آمد و با مشکل مواجه خواهید شد. اگرفروشنده‌ی محصولات لوکس و گران قیمت باشید، احتمالا مشتریانی خواهید داشت که قبل از خرید، از طریق تلفن یا گفت‌وگوی آنلاین در مورد محصولات عرضه شده، پرس‌وجو خواهند کرد. بر آوردن انتظارات چنین مشتریانی، نیازمند صرف زمان و هزینه‌ی بیشتر است، اما سود بیش‌تری به همراه دارد. با این تفاسیر، باید در قیمت‌گذاری محصولات مراقب باشید و بازه‌ی قیمتی را انتخاب کنید که توجیه اقتصادی داشته باشد و به مذاق خریداران اینترنتی خوش بیاید.

حاشیه‌ی سود

میزان سود شما در هر فروش چقدر است؟ بسیاری از محصولاتی که به صورت آنلاین به فروش می‌رسند، معمولا حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد سود به همراه دارند، البته میزان سود می‌تواند برای کسب‌وکارهای مختلف، به طرز محسوسی متفاوت باشد. برای مثال، لوازم الکترونیکی سود کمتری دارند، اما لوازم جانبی تلفن همراه اغلب سود ۲۰۰ درصدی نصیب فروشنده می‌کنند. قبل از آن که قیمت نهایی محصولی را تعیین کنید، حتما میزان سود واقعی آن را محاسبه کنید و حتی اگر لازم است، چندین مرتبه با شرکت سازنده یا توزیع‌کننده به طور مستقیم تماس بگیرید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *