اگر فکر میکنید واژهی «رایگان» بیفایده است و بیش از حد از آن استفاده شده، بیشتر فکر کنید. مردم عاشق چیزهای رایگان، عادی و ساده هستند. عملا میتوانید هر چیزی را به صورت رایگان به آنها بدهید، فرقی نمیکند که چقدر کوچک باشد، و با این کار توجه آنها را جلب کنید.
گرگوری سیوتی (Gregory Ciotti) از شرکتِ Help Scout با استفاده از مطالعهای این مسئله را اثبات کرده است. در این مطالعه، محققان از مردم خواستند میان یک شکلات ترافلِ لیندت (Lindt) به قیمت ۱۵ سنت (که معاملهی بسیار خوبی است) و یک شکلات بوسهی هرشی (Hershey Kiss) به قیمت ۱ سنت، یکی را انتخاب کنند. در کمال تعجب، ۷۳ درصد از آنها شکلات ترافل لیندت را انتخاب کردند. سپس محققان از گروه دیگری خواستند که بین شکلات ترافل لیندت به قیمت ۱۴ سنت (که باز هم معاملهی بسیار خوبی است) و شکلات بوسهی هرشی مجانی، یکی را انتخاب کنند. این بار ۶۹ درصد از آنها بوسهی هرشی را انتخاب کردند. زیرا همه، چیزهای مجانی را دوست دارند.
دیدگاهتان را بنویسید