در استراتژی قدرتمند، هم هدفهای کوتاهمدت در نظر گرفته میشوند و هم هدفهای بلندمدت. وقتی ندانید دقیقا چه میخواهید، چطور میتوانید به آن برسید؟ بدون هدف نمیتوانید چیزی را ارزیابی و تکمیل کنید و تقریبا همه کارهایی که در شبکههای اجتماعی انجام میدهید بینتیجه خواهد بود.
هنگام تعیین هدف برای شبکههای اجتماعی، به این نکات توجه داشته باشید:
- حتما اهداف را بنویسید. تحقیقات نشان میدهد نوشتن، احتمال تحقق اهداف را ۳۰ تا ۴۰درصد افزایش میدهد.
- در اهداف خود از اعداد مشخص استفاده کنید، مثلا رسیدن به ۱۰هزار دنبالکننده در اینستاگرام یک هدف عددی است.
- برای اهدافتان مهلت تعیین کنید، مثلا با توجه به روند رشد صفحهتان زمان مشخصی برای رسیدن به ۱۰هزار دنبالکننده تعیین کنید.
- اهداف بازاریابی در شبکههای اجتماعی را با اهداف استراتژی جامع بازاریابی خود هماهنگ کنید.
۲. مخاطبانتان را بشناسید
ارتباط با کاربران و تعامل در شبکههای اجتماعی اهمیت زیادی دارد. مردم از برندهایی که تنها هدفشان سودآوری است و به مشتریانشان اهمیت نمیدهند، خرید نمیکنند. برای برقراری ارتباط اجتماعی و ایجاد تعامل با کاربران، باید آنها را بشناسید. در این صورت میتوانید استراتژیای تدوین کنید که نیازهای مخاطبان را هم برآورده کند.
شناخت خواستهها و نیازهای مخاطبان و توجه به آنها اعتماد مشتریان را جلب میکند.
برای درک بهتر مخاطبان راهکارهای مختلفی وجود دارد از جمله:
- نظرسنجی از مخاطبان؛
- توجه به آمار و اطلاعاتی که از رفتار کاربران دارید؛
- خواندن نظرات کاربران و پاسخدادن به آنها؛
- بازخوردگرفتن از مخاطبان.