در استراتژی قدرتمند، هم هدفهای کوتاهمدت در نظر گرفته میشوند و هم هدفهای بلندمدت. وقتی ندانید دقیقا چه میخواهید، چطور میتوانید به آن برسید؟ بدون هدف نمیتوانید چیزی را ارزیابی و تکمیل کنید و تقریبا همه کارهایی که در شبکههای اجتماعی انجام میدهید بینتیجه خواهد بود.
هنگام تعیین هدف برای شبکههای اجتماعی، به این نکات توجه داشته باشید:
- حتما اهداف را بنویسید. تحقیقات نشان میدهد نوشتن، احتمال تحقق اهداف را ۳۰ تا ۴۰درصد افزایش میدهد.
- در اهداف خود از اعداد مشخص استفاده کنید، مثلا رسیدن به ۱۰هزار دنبالکننده در اینستاگرام یک هدف عددی است.
- برای اهدافتان مهلت تعیین کنید، مثلا با توجه به روند رشد صفحهتان زمان مشخصی برای رسیدن به ۱۰هزار دنبالکننده تعیین کنید.
- اهداف بازاریابی در شبکههای اجتماعی را با اهداف استراتژی جامع بازاریابی خود هماهنگ کنید.
۲. مخاطبانتان را بشناسید
ارتباط با کاربران و تعامل در شبکههای اجتماعی اهمیت زیادی دارد. مردم از برندهایی که تنها هدفشان سودآوری است و به مشتریانشان اهمیت نمیدهند، خرید نمیکنند. برای برقراری ارتباط اجتماعی و ایجاد تعامل با کاربران، باید آنها را بشناسید. در این صورت میتوانید استراتژیای تدوین کنید که نیازهای مخاطبان را هم برآورده کند.
برای درک بهتر مخاطبان راهکارهای مختلفی وجود دارد از جمله:
- نظرسنجی از مخاطبان؛
- توجه به آمار و اطلاعاتی که از رفتار کاربران دارید؛
- خواندن نظرات کاربران و پاسخدادن به آنها؛
- بازخوردگرفتن از مخاطبان.
دیدگاهتان را بنویسید