بسیاری از مشتری‌ها عاشق داستان‌هایی هستند که شما در آنها بسیار ضعیف بوده‌اید و می‌توانند از طریق این داستان‌ها که شبیه داستان «داوود و جالوت» است، با شما ارتباط برقرار کنند. تأکید بر شرایط تحقیرآمیز شروع کار برند‌تان می‌تواند به شما در ایجاد تمایز کمک کند؛ به‌ویژه زمانی که رقبای شما تأکید می‌کنند که بهترین و اولین شرکت‌ها بوده‌اند. مثال‌هایی از داستان‌های موفق مؤسسان برند‌ها که کمی جنبه‌ی تحقیرآمیز داشته باشند، عبارت‌اند از داستان آب‌میوه‌ی ناتوکت که «تنها یک مخلوط‌کن و رؤیایی بزرگ در سر» داشته است و داستان مدیرعامل آمازون، جف بزوس که «هرچیزی را که در انبار داشته است» به‌فروش گذاشته است. ریچارد برنسون برند ویرجین را با روش «داوود و جالوت» همراه کرده‌ و توانسته است رقبای بزرگش را به‌چالش بکشد و خود را به‌عنوان قهرمان مشتری‌ها مطرح کند.

۱۱. سهولت کار

راحتی می‌تواند تمایز برند بسیار خوبی ایجاد کند. چیزی که می‌تواند زندگی را برای مشتری‌ها آسان‌تر کند می‌تواند، شما را در مقایسه با رقبا محبوب‌تر کند. آمازون مثال بسیار روشنی برای این مورد است، که توانسته ‌است از طریق سهولت کارها تمایز ایجاد کند و موفقیت خوبی نیز کسب کرده است.

۱۲. خدمات اضافی مستمر به مشتری‌ها

اگر همه‌ی شرایط شما و رقبایتان مانند هم باشد، ارائه‌ی خدمات عالی و مستمر به مشتری‌ها و فراتررفتن از انتظارات آنها می‌تواند باعث متمایزشدن برندتان بشود. فروشگاه آنلاین کفش زاپوس به‌خاطر خدمات مشتری فوق‌العاده‌اش از جمله تحویل و تعویض رایگان، می‌تواند قیمت بالایی برای کفش‌هایش درنظر بگیرد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *