کتاب صوتی «تجارت بازاریابی شبکه‌ای خودتان را بسازید» توسط نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی؛ «جیم ران» نوشته شده است. همان طور که از عنوان کتاب نیز مشخص است، نویسنده در این کتاب به شرح شیوه‌های موثر در راه‌اندازی تجارت بازاریابی شبکه‌ای پرداخته است.
جیم ران به عنوان یکی از نویسندگان انگیزشی به شمار می‌رود که در این کتاب مجموعه‌ای از تجربیات و آموزه‌های خود را جمع‌آوری کرده و در اختیار همگان قرار داده است.
اگر به دنبال موفقیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای هستید، خواندن کتاب تجارت بازاریابی شبکه‌ای خودتان را بسازید به شما پیشنهاد می‌گردد.

گریزی به متن کتاب صوتی تجارت بازاریابی شبکه‌ای خودتان را بسازید:

سفر کردن در دنیا بسیار لذت‌بخش است، مخصوصا برای کشاورز زاده‌ای مثل من. من هنگامی که به این فرصت مطلع شدم مهارت‌های زیادی نداشتم، عادت داشتم کار کنم تا پول بگیرم. من می‌دانستم که چطور شیر گاوها را بدوشم ولی پول خوبی نداشت، اما وقتی من به بازاریابی شبکه‌ای در زمینه سلامت و تغذیه معرفی شدم، جایی بود که من می‌توانستم از کف شروع کنم و به بالاترین سطح آن برسم و می‌توانستم این کار را پاره‌وقت انجام بدم.
آن نهایتا انقلابی در زندگی من برپا کرد و برای همیشه زندگی من را تغییر داد. پس از آن ابدا من وضعیت سابق را نداشتم. حالا قسمت عمده داستان من در میان گذاشتن این فرصت بی‌نظیر برای مردم سرتاسر دنیا است و در پی آن بیان فلسفه‌ای که موجب عملی شدن آن شد.
همان طور که می‌دانید اگر هر تکنیکی که در دنیا وجود دارد، داشته باشید، بهترین محصول، بهترین سیستم حمایتی دنیا را هم که داشته باشید، اما بدون فلسفه‌ای که شما را به سمت انجام چیزهای ضروری سوق بدهد هرگز موفق نخواهید شد.
کلیدی که باید برای آماده شدن برای موفقیت داشته باشید این است: فلسفه شخصیت. در سن 25 سالگی چیزهایی به صورت بسیار عمیقی زندگی من را تغییر داد، اولین مورد کشف محصولی بی‌مانند بود که من به آن اعتقاد داشتم، مادرم به من تغذیه و بهداشت درست را آموخت و من هم از آن بهره‌مند شدم. این از طرف پدربزرگ و مادربزرگ به مادرم به ارث رسیده بود و به من داده شده بود.

بازاریابی شبکه‌ای چیست؟

بازاریابی شبکه‌ای یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی است که در این روش از بازاریابی شما محصولات موردنیاز خود را از کمپانی مربوطه خریداری نموده و به ازای فروش محصولات خریداری شده سود دریافت می‌کنید.
وجه تمایز این روش با ویزیتوری این است که شما می‌توانید برخلاف ویزیتوری افرادی را به عنوان زیرمجموعه خود جذب کرده و در ازای فروش آن‌ها نیز از شرکت پورسانت دریافت نمایید. توجه داشته باشید که در این روش هر چه تعداد زیرمجموعه‌های شما بیشتر باشد؛ بنابراین به سود بیشتری از فروش آن‌ها دست خواهید یافت.
بازاریابی شبکه‌ای بر اساس بازاریابی دهان ‌به ‌دهان استوار است، در واقع در این روش محصولات شرکت توسط خود افراد به دیگران توصیه می‌گردد. اگر به دنبال موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای هستید نکات زیر را رعایت نمایید:
کیفیت کالا، توانایی مذاکره و فروش، توانایی رهبر سازی، توانایی تیم سازی و رهبری تیم

درباره جیم ران:

جیم ران؛ نویسنده، کارآفرین و نویسنده انگیزشی در سال 1930 در مزرعه کوچکی در ایالت آیداهوی ایالات متحده آمریکا چشم به جهان گشود. وی پس از گذراندن تحصیلات خود در مدرسه برای ادامه تحصیلات وارد دانشکده شد، اما پس از یک سال از تحصیل در این دانشکده منصرف شد. جیم ران تا 25 سالگی همانند قشر عظیمی از مردم عادی زندگی می‌کند تا اینکه در این سن با کارآفرینی به نام جان ارل شف آشنا شده و به سازمان بازاریابی شبکه‌ای می‌شود.
سرانجام جیم ران پس از تلاش‌های شبانه‌روزی خود در سن 31 سالگی به ثروتی عظیم رسیده و میلیونر می‌شود. در این زمان بسیاری از مردم در پی دانستن داستان از فرش به عرش رسیدن وی می‌گردند و به همین دلیل نیز جیم ران شروع به برگزاری سمینارهایی در خصوص بازگو نمودن تجربیات خود می‌کند.
در طول سمینارهای وی چیزی حدود 4 میلیون نفر در جلسات آموزشی جیم ران شرکت می‌کنند، به طوریکه از جمله مشهورترین شاگردان وی می‌توان به جک کنفیلد نویسنده‌ی کتاب سوپ جوجه برای روح، آنتونی رابنیز نویسنده کتاب قدرت نامحدود، دارن هاردی نویسنده کتاب اثر مرکب و برایان تریسی نویسنده کتاب روانشناسی فروش اشاره نمود.
در نهایت جیم ران در تاریخ 5 دسامبر سال 2009 درحالی‌که از بیماری ریوی رنج می‌برد، دار فانی را وداع گفت.

آثار جیم ران:

درس‌های زندگی، پنج قطعه اصلی از پازل زندگی، جادوی کار پاره‌وقت، قاتل شما کیست؟ هفت کلید طلایی ثروتمند شدن، معجزه در درون توست، فرزانگی، درس‌های زندگی و… .
در این قسمت از مقاله قصد داریم تا برخی از جملات انگیزشی و گران‌بهای جیم ران را بیان کنیم:

  • مطالب سبک را نخوانید، چون ممکن است با آن‌ها سرگرم شوید، ولی رشد نمی‌کنید.
  •  مهم نیست که از کدام طرف حصار می‌پرید، مهم پریدن است. بدانید که بدون تصمیم‌گیری، هیچ پیشرفتی وجود نخواهد داشت.
  •  آرزو نکن که آن مشکل ساده‌تر باشد، بلکه آرزو کن خودت بهتر شوی. برای مشکلات کم‌تر آرزو نکن، بلکه برای توانایی‌های بیشتر خودت آرزو کن. آرزو نکن که با چالش‌های کم‌تری روبه‌رو شوی بلکه آرزو کن خرد و تدبیر تو بیشتر شود.
  •  همه ما باید دشواری یکی از این دو را تحمل کنیم (انتخاب با شماست): دشواری منظم بودن، یا رنج ناشی از حسرت و افسوس.
  •  بیاموزید چطور با آنچه دارید شاد باشید و با این حال برای هر چه که می‌خواهید سعی کنید.
  •  چالش رهبری توانمندتر بودن است، ولی خشن‌تر بودن نیست؛ مهربان باش ولی ضعیف نباش؛ شجاع باش ولی گردن کلفت نباش؛ اندیشمند باش ولی تنبل نباش؛ فروتن باش ولی ترسو نباش؛ مغرور باش، ولی متکبر نباش؛ شوخ‌طبع باش، ولی بی‌خرد نباش.

منبع : https://www.navaar.ir/

 

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *