کتاب بازاریابی برای کارآفرینان و کاربرد آن در کسب و کارهای کوچک و متوسط، تلاشی در جهت آشنایی کارآفرینان و محققان حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط با پیش‌نیازها، راهبردها و راه کارهای عملی بازاریابی کارآفرینانه است.

“بازاریابی برای کارآفرینان” با توجه به چالش‌های جدید جهان، کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط نیاز به فهم بهتر از بازارها، مشتریان، محصولات، مکان‌ها و قیمت‌ها دارد. کتاب بازاریابی برای کارآفرینان (Marketing For Entreprenurs) رویکرد مدیریت بازاریابی آگاهانه با توجه به ویژگی‌های ذاتی بنگاه‌های کوچک و متوسط را نشان می‌دهد. بازاریابی کارآفرینانه مستلزم تشخیص و بهره‌برداری کنشگرایانه از فرصت‌ها برای به دست آوردن مشتریان سودآور از طریق استفاده از رویکردهای نوآورانه برای مدیریت ریسک، استفاده از اهرم منابع و ایجاد ارزش است.

این کتاب طرز فکر بازاریابی در بنگاه‌های کوچک و متوسط کارآفرین را نشان می‌دهد. با این کار خواننده قادر خواهد بود زمان و چگونگی استفاده از زبان بازاریابی را درک کند. این نوع از دانش برای موفقیت بنگاه‌های کوچک و متوسط در بازار اقتصادی کنونی ضروری است.

در کتاب بازاریابی برای کارآفرینان و کاربرد آن در کسب و کارهای کوچک و متوسط، تلاش شده تا راهکارهای نوآورانه در بازاریابی جهت استفاده کارآفرینان ارائه گردد. امید است این مجموعه چراغ راهی جهت رشد کارآفرینی کشور و توانمند‌سازی جامعه کارآفرینان باشد، چرا که با توسعه کارآفرینی، توسعه اقتصادی محقق می‌شود.

در بخشی از کتاب بازاریابی برای کارآفرینان و کاربرد آن در کسب و کارهای کوچک و متوسط می‌خوانیم:

مفهوم بازاریابی تنها مفهومی نیست که بنگاه‌های کوچک و متوسط در قالب فعالیت‌های بازاریابی خود انجام می‌دهند. به طور کلی مطالعه ادبیات در این زمینه، مفاهیم بیشتری را نشان می‌دهد که سازمان‌ها می‌توانند طراحی کنند تا استراتژی‌های بازاریابی خود را اجرا کنند. این مفاهیم شامل تولید، محصول، فروش، بازاریابی، مسئولیت اجتماعی یا بازاریابی اجتماعی و بازاریابی شخصی یا یک به یک می‌شود. بازاریابی پایدار پارادایم جدید بازاریابی است که در سازمان‌های امروزی اجرا می‌شود.

فهرست مطالب

مقدمه
فصل اول: درک بازاریابی برای کارآفرینان
بازاریابی و نقش آن در کسب‌وکارهای کوچک
گرایش بنگاه‌های کوچک و متوسط به بازار
تعریف بازاریابی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط و مفاهیم اصلی آن
فصل دوم: تحلیل محیط بازاریابی، تحقیقات بازار و پیش بینی تقاضا
ویژگی‌های محیط در قرن 21
تحلیل محیط خرد
تحلیل محیط کلان و تقاضا
مدیریت تغییرات بازار در بنگاه‌های کوچک و متوسط
انجام تحقیقات بازاریابی در بنگاه‌های کوچک و متوسط
گام‌های فرآیند تحقیقات بازاریابی
پیش‌بینی تقاضا برای بنگاه‌های کوچک و متوسط
فصل سوم: ارزش‌های پیشنهادی، رضایت و وفاداری
ارزش پیشنهادی: نحوه‌ی ایجاد عرضه‌ی بنگاه‌های کوچک ومتوسط
درک مفهوم ارزش
درک مشتری از ارزش
رضایت مشتری
وفاداری مشتری
فصل چهارم: رفتار خرید مصرف کننده
ویژگی‌های مصرف‌کنندگان مدرن
مدل رفتار خرید مصرف‌کننده
تغییر در رفتار مصرف‌کننده
فصل پنجم: هدف گذاری، تقسیم بندی و موقعیت یابی
مراحل بازاریابی هدف
تقسیم‌بندی
تقسیم‌بندی موثر
‌متغیرها برای تقسیم‌بندی مشتریان
تقسیم بندی جمعیت شناختی جغرافیایی
هدف‌گذاری
موقعیت‌یابی
نقشه ادراکی
فصل ششم: برنامه بازاریابی
فرآیند برنامه بازاریابی استراتژیک
مؤلفه‌های کلیدی برنامه بازاریابی
فصل هفتم: ساختار برند در بنگاه‌های کوچک و متوسط
اهمیت رویکرد استراتژیک برند در بنگاه‌های کوچک و متوسط
کارکردهای برند و فعالیت برند سازی
عنصر ارزش در برند سازی
اهمیت برند سازی و عوامل برند سازی موفق
چرا برند سازی مهم است
توسعه عناصر هویت برند
توسعه عناصر هویت بصری- بخش قابل‌مشاهده برند
عوامل موفقیت در برند سازی
فصل هشتم: زنجیره تامین در بنگاه‌های کوچک و متوسط
شرکای متفاوت، مخاطبین متفاوت
جریان‌های زنجیره تأمین
خلق ارزش از طریق روابط
فصل نهم: قیمت‌گذاری و طراحی کانال‌های بازاریابی
نقش قیمت در فرآیند رفتار خرید مصرف‌کننده
روشی برای قیمت‌گذاری در بنگاه‌های کوچک و متوسط
سایر عوامل خارجی و داخلی تأثیرگذار بر تصمیمات قیمت‌گذاری
استراتژی‌های قیمت‌گذاری و تعدیل محیطی آن‌ها
ماهیت کانال‌های بازاریابی
تغییرات و روندها در کانال‌های بازاریابی: چالش‌ها برای بنگاه‌های کوچک و متوسط
طراحی یک کانال بهینه در بنگاه‌های کوچک و متوسط
فصل دهم: مدیریت ارتباطات و نقش اطلاعات بازاریابی در تصمیم گیری بازاریابی
ماهیت ارتباطات بازاریابی
شکل دادن به آمیخته ارتباطات بازاریابی
استفاده خلاق از ابزار سنتی در بنگاه‌های کوچک و متوسط
رسانه‌های اجتماعی (دهان به دهان و بازاریابی تعاملی)
نقش اطلاعات بازاریابی ساختار یافته در تصمیم‌گیری بنگاه‌های کوچک و متوسط
ارتباط بین رشد کسب‌وکار و استفاده از اطلاعات
انواع، منابع و فراوانی استفاده از اطلاعات
هوش بازاریابی: بنگاه‌های کوچک و متوسط و ویژگی‌های مدیر-مالکان
فصل یازدهم: فرایند نوآوری در بنگاه‌های کوچک و متوسط
اهمیت محصولات نوآورانه یا دیگر موجودیت‌ها و فرصت‌ها برای بنگاه‌های کوچک و متوسط در توسعه‌ آن‌ها
رویکردهای نوآورانه در توسعه محصولات جدید یا موجودیت‌های دیگر
فرایند نوآوری در بنگاه‌های کوچک و متوسط
مدیریت محصولات یا دیگر موجودیت‌ها در طول چرخه‌ی زندگی آن‌ها
فصل دوازدهم: بین المللی سازی بنگاه‌های کوچک و متوسط
توانمند سازهای بین‌المللی سازی
محرک‌های بین‌المللی سازی
مدل‌های بین‌المللی سازی
استراتژی‌های بین‌المللی سازی
فصل سیزدهم: چالش‌ها و فرصت‌ها برای بنگاه‌های کوچک و متوسط
بازاریابی محصولات
ماهیت خدمات
آمیخته بازاریابی خدمات
بازاریابی سازمانی
ضمیمه: شناخت کارآفرینانه و یادگیری
شناخت کارآفرینانه و یادگیری تجربی کُلب (Kolb)
نهادها و رفتار کارآفرینانه
سازگاری کارآفرینان با محیط
منابع کتاب

منبع : https://www.ketabrah.ir

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *