وقتی صحبت از آینده میشود، همه به ماشینهای پرنده و سفرهای فضایی فکر میکنند. اما حقیقت این است که آینده همیشه بیخبر از راه میرسد! اگر حواستان نباشد، برنامههای بازاریابیتان بیهوده و از رده خارج میشوند. در نمودار زیر، برترین راههای ارتباطی آینده از نظر برترینهای دنیا اعلام شدهاند.
شبکههای اجتماعی، اینترنت و اپلیکیشنهای موبایل بالاترین جایگاه را دارند. آیا برنامهریزی و اولویتبندی هزینهها در کسبوکارتان با این روند همخوانی دارد؟ هماکنون باید بر کانالهای ارتباطی آینده سرمایهگذاری کنید تا از این روند عقب نمانید.
شاید نتوان برای بازاریابی سنتی تاریخ انقضا تعیین کرد. درست است که بیلبوردهای تبلیغاتی در بزرگراهها (اگر بهدرستی ارائه شده باشند) همچنان اثربخش هستند، اما بی تردید ویدئویی ۱۵ ثانیهای پیش از تماشای یک قسمت از سریال محبوبتان در سینمای خانگی بهویژه در این روزهای دودگرفته و خانهنشینی خیلی بیشتر دیده میشود. در دنیای امروز که مشتریان غرق در دنیای دیجیتال هستند، بیشک بدون توجه به روش های نوین بازاریابی بخش مهمی از بازار را از دست خواهید داد.