نماد سایت کلینیک مدیریت

پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

نوعی تبلیغات در دنیای دیجیتال است که شرکت تبلیغاتی فقط زمانی هزینه تبلیغاتش را دریافت می‌کند که مخاطب پس از مشاهده تبلیغ، کنشی انجام داده باشد، مثلا روی یک لینک کلیک کرده باشد. همان‌طور که از نام این شیوه تبلیغ پیداست، این روش مبتنی بر عملکرد مخاطبان تبلیغ است.

آنچه پرفورمنس مارکتینگ را متمایز می‌کند، اختیاری است که به سفارش‌دهنده می‌دهد. سفارش‌دهنده تبلیغ صرفا زمانی هزینه تبلیغش را پرداخت می‌کند که تبلیغ به مخاطب رسیده و او را به تعامل واداشته باشد. پس سفارش‌دهنده می‌تواند بودجه تبلیغاتش را فقط جایی هزینه کند که از موفقیت آن مطمئن است. پرفورمنس مارکتینگ تأثیرگذاری بیشتری هم دارد، چراکه هدفمند‌تر و مبتنی بر داده‌هاست.

خروج از نسخه موبایل