بیشتر کسب‌وکارها نمی‌توانند صرفا بر تبلیغات کلیکی تکیه کنند، زیرا بسیار گران هستند و مبلغ‌ پیشنهادها به‌طور اجتناب‌ناپذیری افزایش می‌یابد، ولی تبلیغات کلیکی چند نقش مهم را ایفا می‌کند:

۱. اقدامات مبتنی بر کمپین و موضوع

اگر کمپین کوتاه‌مدتی برای محصول، خدمت یا موضوع خاص و جدیدی دارید، استفاده از تبلیغات کلیکی روشی عالی برای جلب توجه‌ها به محصول یا خدمات شما در زمانی کوتاه خواهد بود. شما می‌توانید کمپین تبلیغات کلیکی خود را ظرف حداکثر ۲۴ تا ۴۸ ساعت شروع کنید و هر زمان که لازم باشد متن آگهی خود را تغییر دهید. بنابراین تغییر و اصلاح پیام شما بسیار آسان است. اگر باید در مدت‌زمانی محدود توجه‌ها را به خود جلب کنید، تبلیغات کلیکی روشی بسیار عالی است.

۲. کسب‌وکار برمبنای واکنش مستقیم

اگر محصول یا خدمتی را ارائه می‌دهید که مردم می‌توانند بلافاصله پس از ورود به وبسایت شما آن را خریداری کنند، تبلیغات کلیکی ابزار بسیار مناسبی برای شماست. فروشگاه‌های آنلاین نمونه‌ی بسیار خوبی در این مورد هستند. هر کلیک ایجاد شده یک مشتری بالقوه‌ی واقعی است، بنابراین هزینه‌کردن برای افزایش تعداد کلیک‌ها کاملا منطقی است. وقتی در یکی از نتایج جستجو برجسته و مورد توجه باشیم، به بازده سرمایه‌گذاری (ROI) دست یافته‌ایم و در این صورت دیگر هرگز تمایلی نداریم که این تبلیغات را متوقف کنیم. البته در این صورت باید به آزمایش و بهینه‌سازی تبلیغات بپردازیم تا هزینه‌های مستمر و همیشگی تبلیغات خود را روزبه‌روز و ماه‌به‌ماه پایین‌تر بیاوریم.

۳. آگاهی کسب‌وکار به کسب‌وکار (B2B)

اگر خدمتی را ارائه می‌دهید که در آن چرخه فروش در چند هفته یا ماه (نه چند دقیقه) ارزیابی می‌شود، تبلیغات کلیکی به دیده‌شدن شما و به‌دست‌آوردن کاربرانی با کیفیت بالا کمک خواهد کرد. شما می‌توانید متن آگهی و محتوای نمایش داده‌شده به هر کاربر جدید را کنترل کنید و تأثیر اولیه‌ی خوبی بر آنها بگذارید. شما باید آگهی خود را بهینه‌سازی کنید تا با کمترین هزینه‌ی ممکن، بیشترین کلیک‌های خوب و بهترین سرنخ‌های ممکن را (یا Lead، افراد یا سازمان‌هایی که به شکلی با محصولات ما آشنا شده‌اند و برای کسب اطلاع و احتمالا خرید به ما مراجعه می‌کنند) را به‌دست بیاورید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *