برایان تریسی در کتاب مدیر کارآمد استراتژی بازاریابی برای رشد سریعتر، به ارائه 21 مورد از مهمترین ایدههای بازاریابی استراتژیکی که تا کنون کشف شده، میپردازد.
اولین دلیل موفقیت یا شکست هر کسبوکاری عملیات بازاریابی آن است. در همه کسبوکارهای موفق عملیات بازاریابی اصلیترین فعالیت آن کسبوکار است. بر اساس تحقیق دان و برداِستریت، 48 درصد از کل شکست کسبوکارها به خاطر کاهش یافتن یا عملیات غیر اثربخش در حوزه بازاریابی و است.
بازاریابی استراتژیک یعنی یافتن راهی برای ساختاردهی کالا و خدماتتان به طوری که بتوانید تعداد بیشتری از آن را فروخته، آن را با قیمت بیشتری فروخته، آنها را در نواحی جغرافیایی بیشتری فروخته و هر چقدر که بشود برای محصولتان رهبری بازار، تقویت بازار، و پایداری بازار بدست آورید.
همیشه حق با مشتری است. ادراک مشتری از نقطه نظر مشتری همیشه صحیح است. مشتریان بیوفا هستند، مشتریان خودخواه هستند، مشتریان طلبکار هستند، مشتریان بیثبات هستند و مشتریان بیرحم هستند اما همیشه از دید عقلانی خودشان حق با آنهاست که به این معنی است که هر اشتباهی که ما میکنیم یا هرگونه کاهش در فروش یا فعالیتهای بازاریابی ما نتیجه اشتباهات ما است نه اشتباهات مشترییان. کار ما این است که خواستهها و نیازهای مشتری، آنچه را که مشتریها میتوانند استفاده کنند و مبلغ قابل پرداخت توسط مشتریان را یافته و بر اساس آن به پیشنهادات خود طوری ساختار دهیم که بتوانند جوابگوی آرزوها، خواسته و نیازهای این مشتریان باشند.
بازاریابی مهارتی است که میتوان آن را آموخت و بازاریابی مهارتی است که بایستی آن را آموخت. مهمترین وظیفه هر سازمانی که در اقتصاد پویا و رقابتی فعالیت میکند، مهمترین و اصلیترین وظیفه، بازاریابی است و شما میتوانید به یک بازاریاب عالی تبدیل شوید. شما میتوانید تبدیل به بازاریاب عالیای شوید فقط تا حدی که بتوانید مهمترین مفاهیم را یاد گرفته و این مفاهیم را هر روز در برخورد با محصولات، خدمات، بازارها، مشتریان، کانالهای توزیع و غیره در ذهن خودآگاهتان به یاد بیاورید.
برایان تریسی (Brian Tracy)، تاکنون به مدت ۳۰ سال موضوعاتی از قبیل اقتصاد، تاریخ، کسبوکار، فلسفه و روانشناسی را تجزیه تحلیل کرده و حاصل تحقیقات خود را در بیش از ۷۰ کتاب به تحریر درآورده که اکثر کتابهایش به زبانهای مختلف ترجمه شدهاند و فروش بسیار بالایی را نیز رقم زدهاند.
در بخشی از کتاب مدیر کارآمد استراتژی بازاریابی برای رشد سریعتر (Effective Manager Marketing Strategy For Fast Growth) میخوانیم:
بازاریابی موفق مشتری را در مرکز قرار میدهد و همه افراد در شرکت بر او تمرکز کرده و در همه حال به مشتری فکر میکنند. آنها چیزی را مطرح میکنند به نام «وسواس به مشتری». آنها ایده نزدیک شدن به مشتری را ایجاد میکنند. آنها با مشتری صحبت میکنند، با مشتری ارتباط برقرار میکنند، با مشتریان تعامل برقرار میکنند و از دفتر خارج میشوند و با مشتریان خود ارتباط برقرار میکنند.
منبع : https://www.ketabrah.ir
دیدگاهتان را بنویسید