دلایل مختلفی وجود دارد که یک برند، یک رنگ خاص را برای تجارت خود بر سایر رنگ ها ترجیح بدهد. در ادامه توضیحات دو برند مختلف را درباره ی نحوه ی انتخاب رنگ لوگویشان مشاهده می کنید:

کباب مکزیکی Costa Vida

مدیر فروش این برند می‌گوید: ما از طیف محدودی از رنگ ها در تبلیغات و فروشگاه هایمان استفاده می کنیم. رنگ نارنجی، سبز و  آبی رنگ‌هایی هستند که بیش ترین کاربرد را برای ما دارند. چون costa vida به معنی زندگی ساحلی است، ما سعی کردیم تا با استفاده از رنگ‌های سبز و  آبی که نشان دهنده ی دریا و رنگ نارنجی که معرف خورشید است، معنی نام برندمان را در ذهن مشتری تداعی کنیم. از طرف دیگر این رنگ ها بسیار گیرا و پویا هستند و چون به خوبی به چشم می آیند، برای تابلوهای تبلیغاتی خیلی مناسب هستند. اما وقتی قرار است برندمان را از طریق عکس های غذا معرفی کنیم، از رنگ های سطوح طبیعی استفاده می کنیم. مثلا: رنگ چوب سالخورده. چون در این مورد ما می خواهیم رنگ غذا جلب توجه کند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *