مبتنی بر کلیک (Click-through page)

صفحهٔ مبتنی بر کلیک نوع دیگری از لندینگ پیج است و هدف نهایی از درج اطلاعات در آن، آگاه‌سازی بازدیدکننده از پیشنهاد، و تشویق کردن او برای ادامهٔ کلیک‌هایش، تا جایی است که نهایتا از طریق دکمهٔ اقدام برای خرید، به محصول یا خدمات مورد نظر کسب‌وکار برسد.

این نوع از لندینگ پیج، حاوی عکس و نسخهٔ رونوشتِ متمرکز بر مزایای خدمات یا محصول است و هدف نهایی آن متقاعد کردن بازدیدکننده برای نهایی کردن فرایند خرید، در زمانی است که به صفحهٔ بعدی دسترسی پیدا می‌کند (که معمولا صفحهٔ فروش است).

صفحهٔ تلاش برای فروش (Pitch page)

صفحهٔ تلاش برای فروش، به شکلی جزئی و دقیق، به‌منظور تبلیغ محصول طراحی می‌شود. این نوع از لندینگ پیج کاملا سرراست است و در آن، مزایای محصول و خدمات، فهرست‌وار عنوان می‌شوند تا به‌سرعت توجه بازدیدکننده جلب شود.

ممکن است در صفحهٔ تلاش برای فروش از فراخوان برای اقدام هم استفاده شود تا به این وسیله، بازدیدکننده تشویق به خرید محصول (یا دریافت خدمات) و گشت‌وگذار در بخش‌های مختلف وبسایت شود. این صفحه‌ها به‌طور کلی ساده هستند، اما طراحی و نسخهٔ رونوشتی متقاعدکننده دارند.

صفحهٔ فروش (Sales page)

صفحهٔ فروش اشاره به صفحه‌ای کاملا مجزا دارد که هدف آن فروش محصول یا خدمات است. این نوع از لندینگ پیج، باید کاملا متقاعدکننده باشد و بازدیدکننده، به محض ورود به آن، به نهایی کردن فرایند خرید خود، تشویق شود.

بسته به این که چه پیشنهادی در صفحهٔ فروش ارائه شده باشد، قالب آن می‌تواند کوتاه‌تر یا بلندتر باشد. برای نمونه اگر پیشنهاد ارائه شده در این صفحه پیچیده و گران‌قیمت باشد، بهتر است از قالب بلندتری استفاده شود که حاوی توضیحات بیشتری باشد و دارای دو دکمهٔ فراخوان برای اقدام (یکی در بالای صفحه و دیگری در پایین صفحه) باشد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *